۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85137867
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مجموعه آموزشی«۳۶۰ درجه» با موضوع کودکان کار در اصفهان رونمایی شد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان از رونمایی از مجموعه آموزشی «۳۶۰ درجه» با موضوع کودکان کار و کار کودک همزمان با "روز جهانی مبارزه با کار کودکان" خبر داد.

هادی سینایی پورفرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجموعه که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های فعال در این حوزه تدوین شده، متشکل از چهار موشن گرافی، هفت پوستر اکران شهری و بروشورهای آموزشی شهروندی است.

وی اضافه کرد: تعاریف مُرتبط با کودکان کار و کار کودک، چگونگی مقابله با این پدیده و شیوه‌های کاهش این چالش اجتماعی، محتوای این مجموعه آموزشی را تشکیل می‌دهد.

رییس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: هر اندازه که بتوانیم فرهنگ‌سازی در زمینه کودکان کار و کودک کار را ارتقا دهیم با کاهش این چالش شهری مواجه خواهیم شد.

سینایی پورفرد تصریح کرد: از آنجا که مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری از زیرمجموعه‌های شهرداری اصفهان ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد، دوره آموزشی مُرتبط را برای دست اندرکاران آن مجموعه برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: «نه» گفتن قاطعانه و مهربانانه به کودکان کارِ فروشنده یا خدمات دهنده یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش این معضل است زیرا باید زنجیره عرضه و تقاضای کار کودک قطع شود.

رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: از سوی دیگر ارائه خدمات یا فروش اجناس از طریق کودکان بوسیله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نوعی جدید از این پدیده است که جلوگیری از آن نیز اهمیت دارد.

سینایی پورفرد خاطرنشان کرد: نهادهای گوناگون مانند بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه‌های قضایی، آموزش و پرورش و شهرداری در این موضوع دخیل هستند و فعالیت هر یک برای جلوگیری از رشد آن ضروریست.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش‌های غیررسمی، اصفهان دارای حدود یک هزار و ۵۰۰ کودک کار است.

۲۲ خرداد(۱۲ ژوئن) از سوی سازمان بین‌المللی کار(ILO) بعنوان "روز جهانی مبارزه با کار کودکان" (World Day Against Child Labour) انتخاب شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha