همکاری رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی در کشور ضروری است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: همکاری رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی در کشور و استان در راستای توسعه زیرساخت‌های موجود ضروری و از ملزومات است.

جعفر پورمختار روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز ارومیه افزود: رسانه‌ها لازم است در انعکاس اخبار مالیاتی و تبیین و تبلیغ این موضوع در کنار این مجموعه باشند تا با نهادینه‌ سازی فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه این مهم یک وظیفه تلقی شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اظهار کرد: هر اندازه فرهنگ مالیاتی مردم عمیق‌تر و درونی‌تر باشد انگیزه مشارکت مردم برای پرداخت مالیات بیشتر خواهد شد و به تبع آن درآمدهای مالیاتی دولت بیشتر شده و خدمات بهتری به مردم داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی در برخی شغل‌ها وجود دارد، ادامه داد: پزشکان و وکلا در این گروه قرار دارند بطوریکه هم اکنون از کل ظرفیت مالیاتی موجود در این مشاغل کمتر از ۵۰ درصد محقق می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: این استان از نظر موفقیت در وصول مالیات جز استان‌های پیشتاز کشور بوده ولی در جایگاه ۲۶ کشوری از نظر مبلغ مالیات اخذ شده، هستیم.

پورمختار با اشاره به اینکه تلاش‌های مطلوبی در راستای رصد فرار مالیاتی در استان انجام گرفته است، اضافه کرد: ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی، رصد تراکنش‌های بانکی و حرکت به سمت واقعی‌سازی درآمدهای مؤدیان مالیاتی موجود از جمله اقدامات مؤثر در مواجهه با پدیده فرار مالیاتی در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha