امام جمعه کرمانشاه: رسانه‌ها در همه حال باید اصول و اخلاق را رعایت کنند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اخلاق در اسلام در همه جا حرف برای گفتن دارد که یک مورد آن اخلاق رسانه‌ای است؛ از رسانه‌های استان خواست در بازتاب موضوعات و مطالب جنبه انصاف و اصول اخلاق رسانه‌ای را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت‌الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در نشست اخلاق و رسانه با حضور خبرنگاران رسانه‌های استان در حسینیه بیت امام جمعه کرمانشاه، افزود: اسلام به طور کامل و جامع به اخلاق پرداخته است و بیش از هزار روایت در باب رعایت اصول اخلاقی اعم از اخلاق زن و شوهر، مرد با همسر، بچه‌ها با بزرگترها، بزرگسالان با بچه‌ها، استاد و شاگرد و موارد فراوان دیگر داریم.

وی پیامبر اسلام (ص) را الگوی تمام عیار رعایت اصول اخلاقی در جامعه برشمرد و گفت: پیغمبر (ص) با وجود هزاران اختلاف و مشکل سر راه خود اما با اخلاق خوب خود همه را جذب می‌کردند.

رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ گفت: رسانه ها در کنار رعایت اصول اخلاقی وظیفه دارند برای حل مشکلات جامعه از مسئولان مطالبه گری کنند و از آنان پاسخ بخواهند.

امام جمعه کرمانشاه: رسانه‌ها در همه حال باید اصول و اخلاق را رعایت کنند

آیت الله علما با بیان اینکه کسی مشکلات فرهنگی، اقتصادی و معیشتی جامعه را انکار نمی کند، افزود: اما باید نقد منصفانه ای نسبت به امور داشته باشیم؛ زیرا در کنار مشکلاتی که داریم؛ نظام جمهوری اسلامی در طول انقلاب کلی دستاورد و خیر و برکات نیز داشته است و باید همه اینها را باهم ببینیم.

وی بیان داشت: زمانی همه امور کشور ما را استعمارگران بدست گرفته بودند اما اکنون هم سختی هایی داریم اما مستقل و آزاد هستیم و سرنوشت مملکت خودمان را خودمان بدست داریم و اینها را باید باهم ببینیم و انعکاس دهیم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با تاکید بر مطالبه گری رسانه ها برای حل مشکلات جامعه از مسئولان استان خواست پاسخگو باشند.

برخی از مسئولان استان کرمانشاه پاسخگو نیستند

یکی از فعالان رسانه ای استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه به مشکلات سر راه رسانه های استان پرداخت و گفت: رسالت رسانه ها روشنگری، اطلاع رسانی و نقد منصفانه از مشکلات و موضوعات جامعه است؛ اما متاسفانه وقتی مشکل و موضوعی را مطرح می کنیم؛ از سوی برخی ها انگ منافق و دشمن می خوریم در حالی که ذات و رسالت ما نقد است.

«معین یزدانی» در ادامه یکی از مشکلات استان را پاسخگو نبودن بعضی از مسئولان و روابط عمومی ها نسبت به مطالبه گری و دغدغه رسانه ها دانست و افزود: عده ای از مسئولان هستند برای آنکه نسبت به عملکرد خود پاسخگو نباشند، هرکاری می کنند که حرف نزنند.

امام جمعه کرمانشاه: رسانه‌ها در همه حال باید اصول و اخلاق را رعایت کنند

وی در بخش دیگر از صحبت های خود؛ از مهم ترین مشکلات رسانه ای استان کرمانشاه را فقر معیشتی رسانه ها و خبرنگاران عنوان کرد و گفت: متاسفانه این موضوع باعث شده که آنها برای کسب درآمد ناچیز خبر فروشی کنند.

فضای رسانه‌ای استان کرمانشاه رها شده است

یک فعال رسانه ای دیگر نیز در این نشست به عدم پاسخگویی افراد مسئول و نهادها نسبت به موضوعات استان اشاره کرد و گفت: حتی برخی ها چنان برای خود مصونیت قائلند که به تذکرات نیز نسبت به رعایت حق بیت المال نیز اعتنا نمی کنند.

«شعیب نظری» در ادامه فضای رسانه ای استان کرمانشاه را متشنج و رها شده توصیف کرد و علت آن را بهاء دادن مسئولان به سایت ها و کانال های غیر مجاز به جای پایگاه ها و رسانه های مجوز دار عنوان کرد.

وی گفت: وقتی که سایت و کانال غیر مجاز باشد به هیچ کسی هم پاسخگو نیست و هر مطلبی چه واقعی باشد چه کذب انتشار می دهد و این باعث شده، فضای رسانه ای استان ولنگار و رها شده باشد، زیرا هیچ ترسی از بازخواست ندارد.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۲۰۰ رسانه و ۴۰۰ فعال رسانه ای مشغول فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha