۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85137910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امر به معروف و نهی از منکر راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خرم‌آباد - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه مقابله با تهاجم فرهنگی است و این فریضه الهی باید مستحکم و به آرامی بیان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا روز دوشنبه در نشست با دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارات لرستان اظهار کرد: در این فریضه مشکلاتی هم وجود دارد که باید صبر پیشه کرد و ممکن است آمران به معروف و ناهیان از منکر با برخورد از سوی برخی‌ها مواجه شوند.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرا قوه‌ای است، ارائه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی در دستور کار قرار دارد همچنین این فریضه به عنوان یک عبادت به ما معرفی شده و در مواقعی امر به معروف و نهی از منکر اشاره‌ای بوده و پس از آن تذکری می‌باشد چراکه مردم نسبت به یکدیگر مسوول هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی نیا بیان کرد: در جامعه اسلامی نظارت عمومی عامل رسیدن به عدالت و کمال است و امر به معروف و نهی از منکر براین نظارت تکلیف روشن و وظایف مردم را نسبت به دستورات الهی تبیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه نماز الگوی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: انجام فرضیه امر به معروف و نهی از منکر توسط افرادی که تجربه کافی دارند تخصصی می‌شود و تشکیل شورا در این راستا در دستگاه های حکومتی با هدف مشخص معروف‌ها و گفتن منکرات می‌باشد.

وی افزود: اقدامات باید به ترویج معروف و کاهش منکرات منجر شود ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای تسهیل مطالبات مردم و ارایه به مسوولان در ۱۸ عرصه تخصصی موضع مطالبه گری می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha