آیین روز زیارتی امام رضا(ع) با حضور پنج هزار زائر گلستانی برپا شد+فیلم

مشهد- ایرنا- آیین روز زیارتی امام رضا(ع) با حضور بیش از پنج هزار نفر از زائر شیعه و اهل سنت استان گلستان روز دوشنبه در حسینیه آیت‌الله هاشمی شاهرودی مشهد برگزار شد.

مدیر اجرایی بزرگترین کاروان زیارتی ویژه (۲۳ ذی القعده) روز زیارتی حضرت امام رضا(ع) استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان نوزدهمین سال است که در هفته های زیارتی از استان گلستان به مشهد می‌آید و هرساله برای این کاروان‌ها فراخوان داده می شود تا افرادی که تمایل به زیارت بارگاه منور رضوی دارند، از این فرصت بهره مند شوند.

حجت الاسلام عباس گرزین افزود: امروز نیز کاروان روز زیارتی خاص امام رضا(ع) با بیش از پنج هزار زائر و با بیش از ۱۰۰ اتوبوس از استان گلستان به مشهد آمدند که ۶۰ درصد زائران زن و بقیه مرد هستند.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این کاروان زیارتی یک روزه است، ادامه داد: ۲۰۰ نفر از زائران این کاروان زیارتی، اهل سنت ترکمن و بقیه زائران شیعه هستند که برخی زائران هر ساله با این کاروان به مشهد می‌آیند و برخی از افراد زائر بار اولی هستند.

آیین روز زیارتی امام رضا(ع) با حضور پنج هزار زائر در مشهد برپا شد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار داشت: قرائت قرآن توسط حجت‌الاسلام سحابی، شعرخوانی نونهال گلستانی محمد حسین شفقت، سخنرانی حجت الاسلام اباصالح راجی مدرس حوزه علمیه، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم، سخنرانی حجت السلام والمسلمین دارستانی، مداحی حاج مهدی مختاری، اقامه نماز، ‌حرکت به صورت دسته عزاداری به سمت حرم مطهر و زیارت بارگاه منور رضوی از جمله برنامه های این کاروان زیارتی است.

حجت الاسلام گرزین با بیان اینکه هزینه رفت و آمد، اسکان و غذای این زائران رایگان است، گفت: نخستین سال از اعزام کاروان زیارتی استان گلستان زائران با یک اتوبوس به مشهد اعزام شدند که اکنون این تعداد به بیش از ۱۰۰ اتوبوس افزایش یافته است.

آیین روز زیارتی امام رضا(ع) با حضور پنج هزار زائر در مشهد برپا شد

به گزارش ایرنا، ۲۲ خرداد ماه مصادف با ۲۳ ذی القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha