۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85137962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوادآموزی باید به یک گفتمان در کشور تبدیل شود

اهواز - ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با تاکید بر لزوم تبدیل شدن سواد آموزی به یک گفتمان در کشور گفت: آموزش‌ سوادآموزی در حوزه آموزش‌های غیر رسمی است با این وجود در این مسیر موفق بوده‌ایم.

به گزارش ایرنا علیرضا عبدی روز دوشنبه در دومین روز سفر خود به خوزستان در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان در محل دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: نیاز به توسعه بیشتر فرهنگ سوادآموزی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سوادآموزی در جامعه ادامه داد: طرح "رهیافت‌های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید" برای توسعه سواد آموزی در کشور آغاز شده و در حال اجرا است.
عبدی هدف از اجرای این طرح را ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: محوریت طرح رهیافت‌های نوین سواد آموزی بهره مندی از نظرات و پیشنهادات صاحب نظران، فرهیختگان و اندیشمندان در راستای تحول سوادآموزی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اظهار کرد: طرح رهیافت به آموزش و پرورش اختصاص ندارد و همگان در این رابطه باید همکاری و همراهی داشته باشند؛ برای تحقق این طرح در بخش‌های مختلف از اندیشه‌ها، دیدگاه‌ها، ایده‌های اساتید، دانشجویان، دانشگاهیان، علما، اندیشمندان و گروه‌های گوناگون بهره‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها خواندن و نوشتن پاسخگوی نیاز فعلی بشر نیست، ادامه داد: مهمترین اقدام در ترویج سواد آموزی، ایجاد انگیزه در افراد بی‌سواد برای تحصیل است که موجب تحول در شاخص‌های اجتماعی کشور می‌شود.

عبدی گفتن: ۴۷ درصد جمعیت کشور در ابتدای تاسیس نهضت سوادآموزی با سواد بودند که اکنون این تعداد به ۹۷.۱ درصد رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از روز گذشته وارد خوزستان شده است؛ حضور در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی آبادان و خرمشهر، دیدار با استاندارد خوزستان و بازدید از اداره کل زندان‌های استان در برنامه سفر وی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha