رییس فدراسیون والیبال: استفاده از جوانان در لیگ ملت‌ها به معنای افول ستاره‌ها نیست

سمنان - ایرنا - رییس فدراسیون والیبال با اشاره به پوست‌اندازی این رشته در ایران گفت: رشد والیبال در گرو پشتوانه‌سازی مستمر با استعدادیابی جوانان و نوجوانان است و فرصت جایگزینی و حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی کشورمان در مسابقه‌های لیگ ملت‌ها به معنای افول ستاره‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا داورزنی روز دوشنبه پس از برگزاری مجمع انتخابات هیات والیبال استان سمنان در سالن همایش پارک علم و فناوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: پس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در ژاپن فرصت به جوانان برای نشان دادن توانایی‌هایشان داده شد و این جایگزینی به معنای کنار گذاشتن ستاره‌های والیبال ایران نیست.

وی ادامه داد: فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران برای شکوفایی و جایگاه آینده والیبال کشور این فرصت را فراهم می‌کند تا جوانان و نوجوانان مستعد کشور در میدان‌های بزرگ توانایی خود را به نمایش بگذارند.

رییس فدراسیون والیبال اظهار کرد: کشورهای صاحب والیبال از پیشکسوتان در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند و هم به جوانان برای کسب تجربه در میدان فرصت می‌دهند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان و بازیکنان باتجربه به صورت ترکیبی برای تقویت والیبال و پشتوانه‌سازی این رشته ورزشی از راهبردهای کشورهای صاحب والیبال است.

داورزنی درباره احتمال تقویت کادر فنی و بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقه‌های لیگ ملت‌ها تصریح کرد: درباره کادر فنی و ترکیب تیم ملی، سرمربی تصمیم می‌گیرد و اگر لازم بداند ترکیب دیگری استفاده خواهد کرد.

وی افزود: اعتماد به جوانان، تیم ملی جوانان و نوجوانان و شناسایی و پرورش استعدادهای زیر ۱۶ سال از رویکردهای فدراسیون والیبال است و این استعدادها اکنون شناسایی شده‌اند و در حال پرورش هستند.

رییس فدراسیون والیبال خاطر نشان کرد: شمار زیادی بازیکن ملی‌پوش در حال پرورش هستند و باید کمی صبوری کرد و به آینده درخشان والیبال کشور امیدار بود.

وی با اشاره به هشت بازی باقی‌مانده تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها گفت: هشت بازیکن در حال آماده سازی در تهران هستند و در صورت صلاحدید سرمربی تیم ملی همراه تیمی که فردا (سه‌شنبه) از ژاپن بارمی‌گردد به هلند می‌روند و سپس در هفته سوم لیگ ملت‌ها به آمریکا خواهند رفت.

داورزنی با اشاره به عمکرد مثبت و رو به رشد والیبال استان سمنان در سال‌های اخیر گفت: این استان هم‌اکنون در جایگاه پنجم هیات‌های استانی سراسر کشور قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیرحسین صادقی داور ساحلی از سمنان در سطح آسیا مطرح است و شماری از بازیکنان دختر و پسر این استان نیز در اردوهای استعدادیابی تیم‌های ملی به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مجمع انتخابات هیات والیبال استان سمنان، امیرحسین صادقی با کسب تمامی ۲۴ رای اعضا، برای چهار سال دیگر به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha