۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85138049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی: برخی پروژه های خدمات گردشگری البرز بر زمین مانده است

کرج – ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به ظرفیت مناسب گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرد: برخی پروژه های خدمات گردشگری مانند هتل ها به دلیل کمبود اعتبار بر زمین مانده است.

به‌ گزارش ایرنا ، رحیم خاکی روز دوشنبه در نشست تخصصی بررسی روند تسهیل حمایت از تأسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان البرز افزود: بخش گردشگری البرز به تسهیلات کلان نیاز دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین شهرک‌های دارویی و صنعتی در استان البرز فعالیت‌ می‌کنند اما هتل مناسب برای اسکان میهمانان این حوزه نداریم.

خاکی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی استان البرز نیاز به اعتبارات بیشتری دارد، گفت: کارگروهی مشترک بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و ادارات کل اقتصادی استان البرز تشکیل شده و در این خصوص برنامه‌ریزی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه طرح‌های ارزشمندی نیز برای هزینه‌کرد اعتبارات در البرز وجود دارد، تصریح کرد: البرز در زمینه میراث‌فرهنگی، آثار و محوطه‌های کهنی چون تپه ۹ هزار ساله ازبکی دارد که آثار بسیار ارزشمندی در این محوطه یافت شده اما به دلیل نبود یک موزه مرکزی برای به نمایش گذاشتن میراث‌کهن البرز، این آثار از زادبوم خود خارج شده و در موزه ملی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی: برخی پروژه های خدمات گردشگری البرز بر زمین مانده است

وی بیان کرد: ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی وصنایع‌دستی بسیار خوب است.

خاکی گفت : از ۲۹۵ رشته مصوب صنایع دستی کشور حدود ۸۵ رشته در استان فعال است و تاکنون بیش از ۹ هزار پروانه کارگاهی، تولید انفرادی و کارت شناسایی برای تولیدکنندگان صنایع دستی البرز صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی: برخی پروژه های خدمات گردشگری البرز بر زمین مانده است

به گفته وی تسهیل روند جذب اعتبارات برای تجهیز کارگاه‌ها، حمایت از هنرمندان و برگزاری کارگاه آموزشی برای صادرات محصولات توسط تولیدکنندگان از جمله موضوعاتی است که مد نظر قرار دارد و به‌زودی کارگاه آموزشی صادراتی با همکاری اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha