۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85138053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی ۱۵ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از خرید تضمینی پنج هزار و ۹۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

میثم پیشدادیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم از اواخر اردیبهشت امسال و از شهرستان نهبندان آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: این میزان خرید در قالب هزار و ۳۵۸ محموله و توسط ۸۷۴ کشاورز به مراکز خرید شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان، سربیشه، زیرکوه، خوسف، بشرویه، بیرجند و قاینات تحویل شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۷ مرکز خرید فعال در استان، تعداد ۱۵ مرکز مباشر و ۲ مرکز ملکی است که آمادگی دارند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم در خرید تضمینی امسال ۱۵ هزار تومان است.

پیشدادیان همچنین گفت: پرداخت مطالبات گندم‌کاران در حال انجام است و تسریع در روند پرداخت مطالبات نیز توسط مسئولان استان از مرکز پیگیری شده است.

امسال ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و هزار و ۷۸۰ هکتار زیر کشت گندم دیم است که پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۵۰ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha