سرانه فضای آموزشی در پلدشت بالاتر از میانگین کشوری است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای آموزشی در شهرستان پلدشت با ۶.۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش ایرنا، علی مطهری روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه پلدشت افزود: میانگین سرانه آموزشی این استان ۴/۲۲ و میانگین کشوری ۵/۲ مترمربع به ازای هر نفر است.

وی با اشاره به تلاش برای هدایت تحصیلی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های شاخه فنی حرفه‌ای، کاردانش و اشتغال زایی است.

مطهری با بیان اینکه توزیع بین رشته‌ای متوازن دانش آموزان ۴۵ درصد به سمت فنی و حرفه‌ای و ۵۵ درصد به سمت رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم انسانی و تجربی است، گفت: پرورش دانش آموزان با مهارت و کارآفرین مورد توجه است.

امام جمعه پلدشت هم در این دیدار گفت: هر چقدر برای مساله آموزش به ویژه پرورش که مرتبط با تربیت روح و جان انسان است هزینه شد، سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

حجت الاسلام وحید طالبی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش اسراف نیست، ادامه داد: جامعه‌ای که از نظر اخلاقی ساخته و به معنویات آن توجه شود، آن جامعه آسیب‌های اجتماعی کمتری دارد و سلامت اجتماعی آن تضمین شده است.

سرانه فضای آموزشی در پلدشت بالاتر از میانگین کشوری است

در این دیدار ساخت هنرستان کشاورزی، پیگیری طرح‌های نیمه تمام، جذب نیرو، حمایت از دانش آموزان برتر در رشته‌های علمی، ورزشی و پیگیری ساخت پروژه پرورش قارچ در هنرستان امام رضا (ع)، توزیع عادلانه و تجهیز مدارس به وسایل کمک آموزشی، بازسازی مدارس تخریبی و مدیریت ۲ شیقته شدن مدارس بعنوان دغدغه اصلی اولیا، از سوی امام جمعه پلدشت مطرح شد.

به گزارش ایرنا، کمبود فضای آموزشی در آذربایجان غربی از چالش‌های اساسی است که با ساخت پنج هزار کلاس درس جدید در استان آذربایجان غربی قابل رفع است.

شهرستان ارومیه جزو محروم‌ترین نقاط این استان در زمینه فضای آموزشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha