به گزارش ایرنا، محمود رضایی کوچی دوشنبه در نخستین همایش دبیران شورای ترافیک کشور در شیراز افزود: بر همین اساس ما الزام و اجبار داریم که از خودرو و جاده در مقیاس وسیع استفاده کنیم چرا که خودرو و جاده از عناصر حمل و نقل هستند.
وی ادامه داد: ما در کشورمان با داشتن یک درصد جمعیت جهان سالانه افزون بر هشت میلیارد تردد داریم که این بدان معناست که هر یک از ما سالانه ۱۰۰ تردد انجام می دهیم که این مساله بیانگر نقش خودرو در بحث تردد است.
معاون استاندار فارس، رانندگی با وسیله نقلیه معیوب را خسارت بارتر از رانندگی در جاده معیوب دانست و گفت: تمام جادههای ما دارای مشخصه و استانداردی هستند اما مشکل جایی ایجاد میشود که انسان ها خارج از ضابطه و معیار راهها رانندگی می کنند.
رضایی، آمار را پایه و اساس حوزه مدیریت حمل و نقل دانست و افزود: ضعف اساسی در کشف آمار و تجزیه و تحلیل و پایش علت و علل پدیده ها داریم.
اداره کل مدیریت ترافیک در استان ها ایجاد شود
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و وسعت حوزه ترافیک، می توان یک اداره کل تحت عنوان مدیریت ترافیک یا مشابه آن در استان ها ایجاد شود.
۵۰ درصد پروژهای شهرداری شیراز مربوط به ترافیک است
قائم مقام شهردار شیراز، بودجه امسال شهرداری شیراز را حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: در همین ارتباط حدود ۲ هزار و ۳۰۰ ریز پروژه تعریف شده که ۵۰ درصد این پروژه ها مرتبط با ترافیک است.
آرش فرج زاده افزود: در شهر شیراز توجه ویژه ای به بحث ترافیک می شود و شهرداری ارتباط بسیار خوبی با پلیس دارد.
وی ادامه داد: اما چالش مطرح شده این است که همیشه ترافیک به دنبال سایر حوزههای شهری بوده که مشکل آنها را حل کند و کمتر اتفاق افتاده که در ابتدا با در نظر گرفتن طرح جامع حمل و نقل یا مشکل ترافیکی یک شهر یک پروژه یا جریان در شهرها تعریف شود.
قائم مقام شهردار شیراز اظهارکرد: در سال ۷۳ پیش بینی توسعه شهر شیراز از ضلع جنوب آن در ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شد اما توسعه شیراز از ضلع غرب اتفاق افتاد و امروز با این معضل مواجه شدهایم که راه های دسترسی و مسیرهای عبور ما در ضلع غربی شیراز کاملا محدودیت دارد و ترافیک شدیدی در محور غربی شهر شیراز داریم و آزادراه شیراز-اصفهان هم به ورودی غربی شهر شیراز متصل شد و همه اینها معضلاتی است که گریبان شهر شیراز را گرفته است.
نظر شما