مهارت‌آموزی محور فعالیت‌های تابستانه آموزش و پرورش فارس

شیراز - ایرنا - دانش‌آموزان سه ماه با ارزش از روزهای کودکی و نوجوانی خود را خارج از مدرسه می‌گذرانند، روزهایی طلایی که می‌تواند با آموزش‌های کیفی مهارت افزایی پر شود و آینده آنها را بسازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ضعف مهارتی فارغ‌التحصیلان مدارس امروز به چالشی تبدیل شده که حل آن همواره از سوی رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

با توجه به استقبال گسترده دانش‌آموزان از برنامه‌های پایگاه‌های تابستانه آموزش و پرورش، این مراکز از قابلیتی ارزشمند برای جهت‌دهی دانش‌آموزان برخوردار است تا دوره‌های آموزشی آن نقطه آغازی برای توانمند شدن و ساختن آینده شغلی آنها باشد.

کارشناسان معتقدند برنامه‌های تابستانه‌ دانش‌آموزی باید به گونه‌ای طراحی و تدوین شود که ضمن ایجاد شادابی و روحیه نشاط برای آغاز سال تحصیلی جدید، بستری برای هدایت آنها به سمت آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی متناسب با استعدادشان نیز باشد.

این اهداف در طرح یکپارچه‌سازی برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت آموزش و پرورش دنبال می‌شود؛ طرحی که قرار است به صورت آزمایشی در استان فارس اجرایی شود.

مهارت‌آموزی محور فعالیت‌های تابستانه آموزش و پرورش فارس

آموزش یکپارچه تابستانی به دانش‌آموزان فارس

به اعتقاد مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس باید ظرفیت دستگاه‌های مختلف با یکدیگر تجمیع شود و دوره‌های تابستانه با یک سیاست‌گذاری مشترک در قالب یک قرارگاه تربیتی تابستانی برپا شود.

به گفته محمد خلیل عسکری یکی از رویکردهای اصلی و مهم در تابستان امسال راه‌اندازی اردوهای تربیتی مهارت محور درون و برون استانی است و در بستر این اردوها، آموزش‌های تربیتی خوبی به دانش‌آموزان ارایه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس درباره جزئیات این طرح یکپارچه آموزشی گفت: قرار است همه فعالیت‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان تنها در پایگاه‌های تابستانی زیر نظر آموزش و پرورش انجام شود.

علیرضا شادباش با بیان اینکه دانش آموزان از خرداد تا ابتدای مهرماه در اختیار مدارس نیستند و برنامه‌ریزی برای تربیت آنها در این ایام ضروری است، تاکید کرد: در برنامه‌های تابستانی باید آموزش‌های مهارتی جذابی برای جذب دانش آموزان پیش‌بینی شود.

به گفته او برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت با سه موضوع هویت ملی و دینی، مهارتی و تفریحی- آموزشی اجرایی می‌شود و دانش‌آموزان تا اول تیر فرصت نام‌نویسی در این دوره‌ها دارند.

مهارت‌آموزی محور فعالیت‌های تابستانه آموزش و پرورش فارس

تربیت بدون توقف؛ تداوم دوره‌های تابستانه تا ۲۰ شهریور

رییس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس درباره دوره‌های آموزشی و تفریحی تابستانه دانش‌آموزان با عنوان "تربیت بدون توقف"، گفت: براساس این طرح متقاضیان باید برای شرکت در این کلاس‌ها باید تا اول تیر ماه در سامانه نورینو ثبت نام کنند.

هرمز جعفری افزود: به دلیل اهمیت برنامه‌ریزی ویژه اوقات فراغت، دستورالعمل این طرح با امضای وزیر و در سطح استان با امضای مدیرکل آموزش و پرورش ابلاغ شده و پایگاه‌های تابستانی سراسر استان فارس هفته نخست تیر ماه افتتاح می‌شود.

به گفته او ۱۲۶ کانون فرهنگی تربیتی استان فارس در تابستان فعال است و برگزاری اردوی یک روزه ویژه دانش آموزان از برنامه شاخص پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی است.

رییس اداره فرهنگی، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در راستای افزایش شادابی و نشاط دانش‌آموزان، پایگاه های تابستانی اوقات فراغت این استان میزبان هفت برنامه موضوعی در ایام عید قربان،عید غدیر، محرم، اربعین و دیگر مناسبت‌های دینی و فرهنگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha