گذرگاه زرباطیه عراق هم مرز با ایران برای پذیرایی از زائران اربعین آماده می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس بنادر و گذرگاههای مرزی عراق از آغاز عملیات آماده سازی گذرگاه «زرباطیه» هم مرز شهر مهران در استان ایلام برای استقبال از زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع) سرلشکر «عمر الوائلی» که امروز همراه با وزیر کشور عراق به زرباطیه سفر کرده است، اظهارداشت: همراه با «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور و «محمد جمیل المیاحی» استاندار واسط و مدیرکل گذرنامه از گذرگاه مرزی زرباطیه بازدید کردیم و در جریان آمادگی این گذرگاه مرزی برای استقبال از زائران اربعین قرار گرفتیم.

وی افزود: سازمان بنادر و گذرگاههای مرزی با هماهنگی همه بخش‌های ذیربط که در زمینه تردد زائران فعالیت دارند به انجام وظایف مهم و حیاتی خود برای تسهیل در ورود زائران ادامه می‌دهد.

رئیس بنادر و گذرگاههای مرزی عراق با بیان اینکه ۶۰ درصد از زائران اربعین از گذرگاه مرزی زرباطیه وارد عراق می‌شوند، گفت: وزیر کشور امروز به منظورر فراهم کردن مقدمات آماده‌سازی این گذرگاه به این منطقه سفر کرد و در جریان فعالیت‌های انجام شده برای آماده‌سازی کادرهای این وزارتخانه از جمله گذرنامه، پلیس گمرک و نمایندگی دستگاه اطلاعاتی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این تلاش‌ها تحت نظارت «محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور و سازمان بنادر و گذرگاههای مرزی عراق تلاش خود را برای اطمینان از ورود راحت زائران به کار گرفته اند.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق امروز دوشنبه همراه با سرلشکر «عمر الوائلی» رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی این کشور از گذرگاه مرزی زرباطیه هم مرز با ایران بازدید کرد.

گذرگاه زرباطیه عراق هم مرز با ایران برای پذیرایی از زائران اربعین آماده می‌شود

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق، این بازدید برای پیگیری دستورات نخست وزیر این کشور جهت آمادگی برای پذیرایی از زائران عاشورا و اربعین امام حسین (ع) که از مرز زمینی وارد عراق می‌شوند، انجام شد.

در این بیانیه آمده است: زرباطیه یکی از گذرگاههای مهم مرزی عراق است که هرساله پذیرای میلیون‌ها زائر از کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است.

زرباطیه یک گذرگاه مرز زمینی عراق در منطقه زرباطیه در استان واسط است که عراق را به مرز ایران متصل می‌کند و برای حمل و نقل کالا و مسافر بین دو کشور استفاده می‌شود.

این گذرگاه هم مرز با شهر مهران در استان ایلام جمهوری اسلامی ایران است و در ۱۵۰ کیلومتری بغداد قرار دارد.

زرباطیه در زمان حمله آمریکا به عراق بسته و در سال ۲۰۰۳ بار دیگر بازگشایی شد و زائران ایرانی عتبات عالیات و مسافران از مرکز و غرب ایران و کشورهای شرق آسیا از طریق این گذرگاه وارد عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha