امام جمعه و استاندار کرمانشاه شهادت بسیجی حافظ امنیت را تسلیت گفتند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار این استان روز دوشنبه با صدور پیام مشترکی، شهادت شهید سرافراز «سجاد امیری» بسیجی حافظ امنیت را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، در پیام تسلیت مشترک آیت الله «مصطفی علما» و «محمدطیب صحرایی» آمده است: جانفشانی و ایثار انسان‌های فداکار و جان برکفی که همواره در جهت رسیدن به مقام رضای الهی برای خدمت به مردم و تامین امنیت ملت بزرگ ایران تلاش و مجاهدت می‌نمایند و در این راه از زیباترین و شیرین‌ترین موهبت الهی یعنی جان خود نیز می‌گذرند، در تاریخ این سرزمین همچون تصویری روشن در دیدگان ملت نقش بسته است.

در ادامه متن این این پیام آمده است: شهادت بسیجی جان برکف، شجاع و مظلوم استان کرمانشاه در دفاع از حریم امنیت و آرامش جامعه و درگیری با اشرار مسلح، سبب اندوه و تاثر شهروندان و همشهریان کرمانشاهی شد. مدافعان امنیت در بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند همیشه برای برقراری نظم، آرامش و امنیت استان سینه سپر کرده اند تا اشرار و مخالفان امنیت عمومی نتوانند خدشه ای بر آن وارد کنند.

امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پایان این پیام شهادت بسیجی دلاور و ایثارگر شهید سجاد امیری را به محضر فرمانده معظم کل قوا، خانواده ایشان، مردم عزیز ایران اسلامی و استان کرمانشاه، بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفته و علو درجات را برای این شهید والامقام از خداوند متعال مسئلت کرده، همچنین از دستگاه‌های امنیتی و قضایی خواسته‌اند عاملان این جنایت را به اشد مجازات برسانند تا از این پس شاهد تکرار چنین وقایع تلخی نباشیم.

به گزارش ایرنا؛ شهید امیری صبح روز یکشنبه ۲۱ خردادماه در درگیری با اشرار مسلح در کرمانشاه به شهادت رسید.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید حافظ امنیت روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه ساعت ۸:۳۰ صبح از مقابل مسجد جامع کرمانشاه برگزار می شود.

کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر در کرمانشاه انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شده اند که از اسناد حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha