۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85138405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحولات سوریه و منطقه؛ محور رایزنی‌های وزرای خارجه سوریه و عربستان

تهران-ایرنا- منابع خبری امروز (دوشنبه) از دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه عربستان و سوریه درباره آخرین تحولات این کشور و منطقه خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه سعودی «عکاظ» در این باره اعلام کرد که فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور در حاشیه دومین نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب و جزایر کوچک اقیانوس آرام به میزبانی عربستان با فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

برپایه این گزارش، در جریان این دیدار درباره آخرین تحولات عرصه سوریه و منطقه رایزنی شد.

بن فرحان و المقداد همچنین درباره موضوعات مشترک میان عربستان و سوریه تبادل نظر کردند.

سوریه در نهم ماه می‌میلادی (۱۹ اردیبهشت) ساعاتی پس از انتشار بیانیه مشابهی از سوی ریاض اعلام کرد که فعالیت مراکز دیپلماتیک خود در عربستان سعودی را از سرگرفته است.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه و اتباع خارجی سوریه گفت: بر اساس روابط عمیق و وابستگی‌های مشترک مردم سوریه و عربستان و در راستای برآورده کردن آرزوهای مردم دو کشور و اعتقاد جمهوری عربی سوریه به اهمیت تقویت روابط دوجانبه بین کشورهای عربی که در خدمت اقدامات مشترک عربی باشد، جمهوری عربی سوریه تصمیم گرفت کار نمایندگی دیپلماتیک خود در عربستان سعودی را از سر بگیرد.

روابط دیپلماتیک بین دو کشور پس از سفر «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه و اتباع خارجی سوریه به عربستان در دوازدهم آوریل گذشته (۲۳ فروردین) و بنا به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» همتای سعودی وی از سر گرفته شد و دو طرف در بیانیه‌ای مشترک از آغاز روند خدمات کنسولی و پروازهای بین دو کشور استقبال کردند.

چند روز پس از آن «بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان با سفر به سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و نزدیکی سوریه و عربستان با حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در نشست سران کشورهای عربی که در جده برگزار شد و دیدار وی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به اوج رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha