۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85138410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه سواد آموزی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

اهواز- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در بحث سواد آموزی مکلف هستند، گفت: سواد آموزی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا عبدی امروز دوشنبه درجریان سفر خود به خوزستان در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در محل استانداری بیان کرد: سواد آموزی در جامعه یک مسئله مهم در کشور است یک موضوع حاکمیتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد: مشکل آمار و اطلاعات در جامعه هدف یک مشکل اساسی در بحث سواد آموزی است.

وی گفت: به همین منظور از دستگاه‌های مربوطه درخواست داریم آمارهای سوادآموزی در سطح کشور را مشخص و با وزارت آموزش و پرورش همکاری کنند.

در ادامه این نشست معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: همه دستگاه‌ها باید پای امر سواد آموزی باشند. در سه حوزه باید در راستای سواد آموزی عمل کرد که نخستین مرحله تهیه بانک اطلاعاتی و آماری به روز و جامع است.

عبدالله افرازه شهاوند اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی موجب شناسایی دقیق جامعه هدف خواهد شد.

وی افزود: ایجاد انگیزه برای جامعه هدف سواد آموزی بسیار حائز اهمیت است و ایجاد تمایل و رفع موانع اجتماعی در سواد آموزی از جمله این اقدامات است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: موسسات مردم نهاد و قرارگاه های جهادی در حوزه سواد آموزی دارای فعالیت های ارزشمندی هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش جمعیت باسواد کشور ۹۷.۱ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha