۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳
کد خبر: 85138497
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پایانه‌های مصوب استان فارس به سه مورد افزایش یافت

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳
کد خبر: 85138497
پایانه‌های مصوب استان فارس به سه مورد افزایش یافت

شیراز - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از افزایش پایانه‌های صادراتی مصوب این استان به سه پایانه خبرداد و گفت: با توجه به اهمیت پایانه های صادراتی در توسعه اقتصادی و تاثیر آن در توسعه صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال و توسعه بازارهای هدف، احداث این پایانه‌های به طور جدی آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط‌ عمومی استانداری فارس، مرتضی شریفی شامگاه دوشنبه تصریح کرد: پایانه‌های صادرات محصولات کشاورزی شهرستان‌های شیراز و فسا و پایانه صادراتی عام شمال استان فارس در شهرستان اقلید سه پایانه مصوب استان فارس هستند.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی این پایانه‌ها باید با هماهنگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط آغاز شود و فرمانداران نیز به عنوان نمایندگان عالی دولت ضمن ارزیابی عملکرد مجریان، مسایل و مشکلات آنها را رصد کنند تا در آینده نزدیک شاهد ایجاد و توسعه آنها باشیم.

شریفی ادامه داد: افزایش شمار پایانه‌های صادراتی استان فارس به دنبال پیگیری‌های انجام شده و در راستای اجرای تبصره ۲ و مفاد بند ۳ تصویب نامه هیات وزیران عضو کارگروه توسعه صادرات کشور و با هدف کمک به توسعه زیرساخت های صادراتی کشور به تصویب رسیده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یادآور شد: منظور از پایانه صادراتی، مجتمع‌هایی هستند که امکانات، تاسیسات و تجهیزات لازم برای تسهیل و تسریع صادرات را به طور متمرکز و یکپارچه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: این مراکز خدماتی همانند استقرار دفاتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با گمرک، استاندارد، شرکت‌های حمل و نقل، بانک ها، سردخانه‌های ۲ مداره، انبارهای مکانیزه، سورت و بسته بندی، خدمات رفاهی و بهداشتی و خدمات بازاریابی را به صادرکنندگان و وارد کنندگان ارایه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha