۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۶:۲۱
کد خبر: 85138624
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی پلیس میامی برای حفظ آرامش و امنیت دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- رئیس پلیس میامی عصر دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که ما آماده کنترل هرگونه اعتراض طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و همکاری با نیروهای امنیتی برای ایمن‌سازی محوطه دادگاه هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، مانی مورالس رئیس پلیس شهر میامی گفت: اداره پلیس این شهر با همکاری نیروهای امنیتی محلی، ایالتی و فدرال اقدامات لازم را برای ایمن‌سازی و حفظ آرامش محیط اطراف دادگاه فدرال جایی که ترامپ امروز سه‌شنبه محاکمه خواهد شد، انجام خواهد داد.

مورالس با بیان اینکه پلیس شهر میامی آماده مقابله با هرگونه تظاهرات و ازدحام مردم است، در نشست خبری روز دوشنبه در مورد حفظ امنیت و آرامش دادگاه افزود: ما آماده‌ایم که این مساله با حفظ امنیت و آرامش برگزار شده و به اتمام برسد.

رئیس پلیس شهر میامی در پاسخ به این پرسش که برای حفظ امنیت، آیا نیاز به ایجاد موانع فیزیکی بیشتری در اطراف دادگاه احساس نمی‌کنید؟، خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. ما آماده‌ایم زیرا اینجا شهر میامی است و ما تجربه‌های زیادی در مدیریت تظاهرات بزرگ داریم.

مورالس با اشاره به اینکه مقامات شهر میامی هیچ‌گونه مجوز برگزاری اعتراض و راهپیمایی در روز برگزاری دادگاه ترامپ را صادر نکرده است، یادآور شد: ما می‌دانیم که ممکن است در روز برگزاری دادگاه ترامپ، در نتیجه تجمع اعتراضی هواداران او با بدترین شرایط مواجه شویم اما پتانسیل و امکانات پلیس شهر میامی به این نیرو توانایی حفظ آرامش و امنیت در تجمعات تا ۵۰ هزار نفری را نیز فراهم آورده است.

مورالس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حامیان و مخالفان ترامپ در جریان برگزاری دادگاه وی از هم جدا خواهند شد، گفت: قرار گرفتن ساختمان دادگاه در مرکز شهر، جدا کردن حامیان و مخالفان ترامپ را کمی دشوار می‌کند با این وجود اگر احساس کنیم که حضور گروه‌های موافق و مخالف موجب افزایش تنش خواهد شد، در مکان‌هایی اجازه تجمع آنها را خواهیم داد که از نظر امنیتی قادر به نظارت حداکثری بصری و صوتی باشیم.

وی افزود: علاوه بر این، تعداد زیادی از افسران پلیس را برای حفظ جدایی جمعیت موافقان و مخالفان ترامپ مستقر خواهیم کرد تا از بروز درگیری میان آنها جلوگیری کنیم.

ترامپ وارد میامی شد

ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده روز دوشنبه پس از ورود به میامی به «باشگاه ملی گلف دورال ترامپ» رفت، جایی که انتظار می‌رود او تا قبل از حضور در دادگاه فدرال میامی در روز سه‌شنبه در آنجا اقامت کند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور سابق آمریکا با ۳۷ مورد از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه دفاع ملی پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود و خروج از کاخ سفید مواجه شده است.

طبق این کیفرخواست, علاوه بر نگه داری عمدی اطلاعات محرمانه, رئیس جمهور سابق آمریکا به توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت، مخفی نگه داشتن اسناد، فساد از طریق مخفی کردن یک سند یا سوابق، مخفی کردن اسناد در تحقیقات فدرال، تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت و ارائه اظهارات نادرست متهم شده است.

والت نائوتا، دستیار ترامپ نیز به این موارد متهم شده است.

انتظار می‌رود ترامپ امروز سه‌شنبه در دادگاه فدرال در میامی حاضر شده و در صورت محکومیت ممکن است به زندان محکوم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha