ناوگروه ۸۶ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند

نوشهر- ایرنا- معاون هماهنگ کننده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی گفت: دریانوردان ناوگروه ۸۶ با اراده و همت و درایت و ولایتمداری توانستند اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برسانند.

به گزارش ایرنا، دریادار حمزه علی کاویانی روز سه شنبه در آیین تجلیل اعضای مازندرانی ناوگروه ۸۶ در دانشگاه دریایی نوشهر افزود: این ناوگروه توانسته وارد حیات خلوت امریکایی‌ها در امریکای لاتین و اقیانوس نا آرام آرام شود که در تاریخ ایران سابقه نداشته است.

وی اظهارداشت: دریادلان نیروی دریایی با گشت این ناوگروه در آب‌های جهان توانمندی مدیریت و برنامه ریزی و اجرایی سطوح مختلف نیروی دریایی جمهوری اسلامی را به دشمنان نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت در آب‌های عالم، اراده و همت و خطرپذیری می‌خواست که این نیروها از خودشان نشان دادند و هشت ماه همه سختی‌ها را به جان خریدند تا مأموریت ارزشمندی را رقم زدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز همه تجهیزات مربوط دریایی بومی و ساخت داخل است، گفت: همه تجهیزات نیروی دریایی در صنایع داخل تولید می‌شود که افتخاری برای نظام اسلامی بوده و مهم اینکه این توانمندی را به دشمنان اثبات کردیم.

دریادار کاویانی ادامه داد: حضور در دریا مهم و قدرت آفرین است و کشورمان دریایی دارد که کریدور ترانزیتی جهان بوده و همه دنیا به این منطقه چشم دوختند و حضور ما در دریا بسیار ضروری است.

وی اقتصاد در دریا را مهم دانست و اضافه کرد: حرکت این ناوگروه نشان داد که دولت و مجلس باید بیشتر به این مهم توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با این توصیف مسؤولان استانی باید نگاه ویژه ای به دریای خزر داشته باشند چون اشتغالزایی و کارآفرینی زیادی به دنبال دارد.

به گفته وی سفر ناوگروه ۸۶ وسعت جغرافیایی و مساحت سیاسی جمهوری اسلامی را تا کرانه دریاهای جهان افزایش داده است و به دشمنان نیز قدرت دفاعی کشورمان را ثابت کرده است.

دریادار کاویایی با اشاره به پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی کشورمان تاکید کرد: ۴۰ درصد مرزهای ایران اسلامی آبی است بنابراین حتماً باید به دریا توجه بشود.

ناوگروه ۸۶ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند

ناوگره ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از هشت ماه دریانوردی و طی یک دور ۳۶۰ درجه به دور کره زمین با طی ۶۳ هزار کیلومتر مسیر دریایی روز بیست و هفتم اردی بهشت وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شد.

این ناوگروه پس از اعزام به مأموریت دور کره زمین از مبدأ بندرعباس، در نخستین ایستگاه در بندر بمبئی هند توقف کرد و سپس با عبور از خلیج بنگال و تنگه مالاگا در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو گرفت. پس از این توقف ناوگروه با ادامه مسیر به سمت دریای جاوه و عبور از تنگه ماکاسار و دریای سلبس، برای نخستین بار در تاریخ دریانوردی نظامی ایران پا به عرصه وسیع و پهناور اقیانوس آرام گذاشت و با عبور از بیشترین عرض اقیانوس آرام و گذر از کنار جزایر میکرونزی و پولینزی به سمت تنگه ماژلان در جنوب قاره آمریکا حرکت کرد و با عبور از این تنگه وارد اقیانوس اطلس جنوبی شد و سپس با حرکت به سمت شمال و عبور از سواحل شیلی، آرژانتین، اروگوئه و برزیل، نهایتاً در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلوگیری کرد که این پهلوگیری مصادف با یکصدوبیستمین سالگرد برقراری روابط ایران و برزیل بود.

ناوگروه ۸۶ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به اثبات رساند

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پس از توقف چند روزه در ریودوژانیرو، با عبور از عرض اقیانوس اطلس در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی پهلوگیری کرد و در این شهر نیز چند روزی توقف کرد و پس از آن طی یک دریانوردی حدوداً ۴۰ روزه، در بندر صلاله عمان پهلوگیری کرد و سپس دریادلان ایرانی پس از جدا شدن از اسکله صلاله به سمت کشورمان حرکت کردند و نهایتاً ظهر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند.

این نخستین ناو گروه جمهوری اسلامی ایران است که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرد و وارد قاره آمریکا شد که نشان دهنده از توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سراسر پهنه این سیاره آبی به اهتزاز در آورده و اقتدار و توان کشور را به نمایش گذاشت و در مسیر بازگشت خود در محدوده خلیج عدن مأموریت اسکورت شناورهای تجاری را انجام داد. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام این مأموریت طولانی نشان داد هر جا منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند حضور می‌یابد.

۲۰ نفر از اعضای ناوگروه ۸۶ مازندرانی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha