۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85138652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات‌محلی در چهار شهرستان ایلام آغاز بکار کرد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات‌محلی استان همزمان با گرامیداشت هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی در چهار شهرستان دایر شده است.

فرزاد شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات‌محلی در شهرستان های ایلام، دهلران، آبدانان و دره شهر برپا شده است.

وی افزود: ۴۵ هنرمند صنعتگر استان در این نمایشگاه ها اقدام به عرضه آثار صنایع دستی خود به مردم کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: از ۳۳ رشته صنایع دستی بومی استان عمده این رشته ها توسط هنرمندان صنعتگر ایلامی در این نمایشگاه ها، محوصلات صنایع دستی خود را عرضه می کنند.

شریفی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان ایلام در محوطه قلعه والی دایر و امسال از سیاه چادر برای جانمایی غرفه ها استفاده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرستان ها با مشارکت و همکاری نهاد کتابخانه‌های های عمومی استان، مکان در اختیار این اداره کل برای برگزاری نمایشگاه گذاشته شده است.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات‌محلی در چهار شهرستان ایلام آغاز بکار کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: سیاه چادر برای پخت نان و غذای محلی هم در کنار نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی دایر شده است.

شریفی هدف از برگزاری نمایشگاه ها را معرفی و عرضه هنر و صنعت بومی استان به عموم مردم به ویژه گردشگران و مهمانان غیر بومی عنوان کرد و اظهار کرد: نمایشگاه ها محلی مناسب برای فروش مطلوب صنعتگران هنرمند محسوب می شود.

وی تاکید کرد: حضور در نمایشگاه های داخل و خارج استان خواسته و مطالبه صنعتگران است و در این راستا این اداره کل از هر فرصتی برای برگزاری نمایشگاه صنعتگران هنرمند استفاده می کند.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه ها تا ۲۶ خردادماه دایر است.

۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه به نام هفته گرامیداشت صنایع دستی و هنرهای سنتی نامگذاری شده است.

گلیم نقش برجسته، حصیر، چیت بافی، نمدمالی، چرم و جواهر از جمله مهترین صنایع دستی استان ایلام محسوب می شود.

ایلام دارای ۳۳ رشته صنایع دستی و سوغات‌محلی با ۹ هزار صنعتگر هنرمند فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha