۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در قشم کشف شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از اجرای و تشدید طرح مقابله با قاچاق سوخت در این شهرستان مرزی و کشف ۲۳ هزار لیتر گاز گازوئیل قاچاق در این جزیره خبر داد.

سرهنگ مهراب کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان مرزی با همکاری کلانتری شهر بندری درگهان طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت را به مدت ۷۲ ساعت در این جزیره اجرا کردند.

وی ادامه داد: در اجرای و برگزاری این طرح بیش از ۲۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چندین عملیات جداگانه کشف، سه نفر از آنان قاچاقچیان سوخت دستگیر و یک دستگاه خودرو حامل سوخت نیز شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی قشم ارزش مالی سوخت‌های قاچاق کشف شده در این طرح را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

سرهنگ کاظمی توضیح داد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha