۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85138707
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به چین

۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85138707
سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به چین

تهران - ایرنا - رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفری سه روزه امروز (سه شنبه) وارد پکن پایتخت چین شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پنجمین سفر خود به پکن با تعدادی از مقامات ارشد چین از جمله «شیء جین پینگ» رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در جریان نشست «شیء» و «عباس» تقویت روابط دوجانبه و تبادل نظر درباره آخرین تحولات پرونده فلسطین و مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایطی به چین سفر کرده است که پکن به دنبال ایفای نقش میانجی برای حل درگیری‌های کنونی در خاورمیانه است.

پیشتر «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در گفت وگو با خبرنگاران گفته بود که محمود عباس اولین رئیس عربی است که در سال جاری به پکن سفر می‌کند که به طور کلی نشان دهنده سطح بالای روابط خوب دیرینه و دوستانه چین و فلسطین است.

وی افزود: عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوست قدیمی مردم چین است و پکن همیشه از مساله عادلانه مردم فلسطین در احیای حقوق مشروع آن‌ها با قدرت حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید دارد که این کشور یکی از نخستین کشورهایی است که سازمان آزادی بخش فلسطین و تشکلات خودگردان فلسطین را به رسمیت شناخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha