۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85138795
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ موسسه در عرصه مد و لباس استان یزد فعال هستند

۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85138795
۱۰ موسسه در عرصه مد و لباس استان یزد فعال هستند

یزد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بیش از ۱۰ موسسه در عرصه مد و لباس استان فعالیت دارند که در راستای حمایت از این موسسات تلاش خواهد شد.

به گزارش ایرنا، احسان عابدی، روز سه‌شنبه در نشست خبری کارگروه مد و لباس استا افزود: تاکنون بیش از ۳۰ نمایشگاه مد و لباس در استان برگزار شده که ۵ نمایشگاه در سال قبل بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای طراحان لباس که اشتغال آنها در این حوزه بود، پرداخت شد و انشالله سالجاری نیز افزایش خواهد یافت.

۱۰ موسسه در عرصه مد و لباس استان یزد فعال هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: بانک اطلاعاتی فعالین این عرصه نیز تهیه و تکمیل شده و با هدف تقویت طراحی مد و لباس اسلامی و ایرانی، همه اقدامات ساماندهی خواهد شد.

رئیس کارگروه مد و لباس استان یزد ادامه داد: از رویکردهای ما در این کارگروه، دسترس پذیر کردن پوشاک سالم و عفیفانه است و نمایشگاهی که از فردا شروع بکار می‌کند نیز با همین هدف خواهد بود.

عابدی افزود: در طرح زیست عفیفانه که سال ۱۴۰۰ به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد نیز استانداران مکلف شدند که محل‌هایی برای عرضه پوشاک سالم و عفیفانه فراهم کنند.

وی ادامه داد: پیگیری کردیم تا بازارچه‌ها و فروشگاه‌هایی برای عرضه پوشاک ایرانی و اسلامی داشته باشیم و در اسفند ۱۴۰۰ نیز شاخص‌های نظارت، عرضه، تولید و توزیع پوشاک ابلاغ شد و پوشاک اجتماعی را در بر می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس که از ۲۴ خرداد در یزد برگزار می‌شود گفت: در این نمایشگاه بیش از ۶۰ تولید کننده مطرح عرضه پوشاک اجتماعی بانوان از ۱۲ استان حضور دارند و از طریق اتحادیه پوشاک استان برای تولید کنندگان پوشاک اعلام شد که تعداد محدودی از تولید کنندگان یزدی حضور دارند و امیدواریم با حمایت صمت استان این تعداد افزایش پیدا کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست گفت: اجناس قاچاق باعث شده صنعت پوشاک ما چار آسیب‌های جدی شود.

۱۰ موسسه در عرصه مد و لباس استان یزد فعال هستند

محمد صادقیان افزود: پوشاک با خود مجموعه فرهنگ و آداب و سنن را می‌آورد و ما هر چه کم کاری کنیم در این عرصه بیشتر خود را نشان داده و با آسیب مواجه می‌شویم.

وی اظهار داشت: طراحی و دوخت و عرضه و خدمات پس از فروش مواردی است که باید توجه شود و استان یزد بیش از ۱۵۰۰ فروشنده پوشاک دارد اما تولید کننده کم است و متأسفانه در این رشته بدلیل نبود سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: به هم رسانی تولید کنندگان و طراحان پوشاک باید در دستور کار قرار گیرد و هنوز جای بسیاری وجود دارد و باید زنجیره این حوزه تکمیل شود که هنرمندان بسیار توانمندی نیز در استان داریم.

دبیر کارگروه مد و پوشاک استان یزد نیز در این نشست گفت: یزد شهر دانشگاهی است و دومین دانشکده طراحی پوشاک کشور بعد از امیر کبیر در استان یزد تأسیس شده و پیشینه فرهنگی و هنری آن از دیر باز زبانزد است.

محمد میرجلیلی اظهار داشت: در زمینه دست بافته‌های ارزشمند نیز، یزد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و این کارگروه سیاست‌هایی را اجرا می‌کند که در راستای توانمند سازی این بخش اقدام شود و ترویج فرهنگ عفیفانه و توسعه کسب و کار مد و لباس نیز در دستور کار قرار دارد.

مهدیه سادات حسینی مطلق مدیرکل امور بانوان استانداری یزد نیز در این نشست گفت: بانوان و دختران ما در زمینه تأمین لباس مناسب با مشکل مواجه بودند و لذا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در دستور کار قرار گرفت تا این نقیصه جبران شده و همچنین در زمینه تقویت و حمایت فعالین مد و لباس استان نیز تلاش شود.

نمایشگاه مد و لباس یزد با حضور تولید کنندگان مطرح کشور، از ۲۴ تا ۲۶ خرداد و از ساعت ۱۱ الی ۱۴ و ساعت ۱۷ الی ۲۲ در مرکز خرید ستاره در میدان آزادی (باغ ملی) یزد برگزار شده و برای بازدید عموم دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha