ناکامی دوچرخه‌سواری کامل شد؛ از چرخ‌های پنجر تا پاهای بی‌رمق

تهران- ایرنا- پرونده مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا بدون کسب حتی یک مدال برای کاروان اعزامی کشورمان بسته شد.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که زمان چندانی تا آغاز بازی‌های آسیایی هانگژو فرصت نیست و تیم‌های آسیایی به دنبال ثبت بهترین عملکرد برای حضور در این رویداد هستند. عملکرد ضعیف و به دور از انتظار رکابزنان کشورمان در مسابقات جاده قهرمانی آسیا موجی از نگرانی را به وجود آورده و باید پرسید با این شرایط می‌توان از دوچرخه‌سواران کشورمان انتظار کسب مدال و موفقیت داشت یا خیر؟

از سویی دیگر تیم‌های آسیایی به دنبال کسب سهمیه المپیک هم هستند و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد که رقابت در این رویداد در بالاترین سطح خود دنبال می‌شود. فراموش نکنیم سطح فنی بازی‌های آسیایی به مراتب بالاتر از قهرمانی آسیاست و شاید برخی از تیم‌ها قدرت واقعی خود را در هانگژو نشان دهند و این مانع دیگری پیش روی رکابزنان کشورمان است.

با بررسی نتایج و رکوردهای به دست آمده به نظر می‌رسد مسؤولان فدراسیون دوچرخه‌سواری باید خیلی سریع مباحث فنی را مورد بازنگری قرار دهند تا شاید بتوان در مدت زمان باقی مانده به نوعی آب رفته را به جوی بازگردانند، هر چند کار بسیاری سختی است و در دنیای حرفه‌ای ورزش، امری محال و تقریباً غیرممکن است.

دوچرخه‌سواری به دلیل مشکلات بسیاری که از گذشته برای آنها به یادگار مانده در یک دوران افول و سراشیبی قرار دارد اما باید خود را به مسیر اصلی بازگرداند. بازگشت به این مسیر بسیار سخت است و به نظر می‌رسد باید یک دوره کوتاه مدت را سپری کرد تا به جای حضور در مسابقات و پرداختن به تیم‌های ملی، بیشتر به پشتوانه‌سازی و آینده‌نگری معطوف شود.

یادمان نرود تیم‌هایی که در گذشته حرفی برای گفتن نداشتند امروز با برنامه‌ریزی و حرکت در یک مدار منطقی، گوی سبقت را از ایران گرفته و شاید در هانگژو بالاتر از ایرانی قرار بگیرند و این زنگ خطر جدی برای دوچرخه‌سواری کشورمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha