برداشت یاقوت سرخ از تاکستان‌های قصرشیرین آغاز شد

قصرشیرین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت انگور یاقوتی از سطح یک هزار و ۴۸۰هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

«جبار خدامرادی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع در شهرستان قصرشیرین یک هزار و ۸۰۰ هکتار باغ انگور وجود دارد که از این میزان یک هزار و ۴۸۰ هکتار بارور و ۳۲۰ هکتار نیز غیر بارور است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود با عملکرد چهار و نیم تن در هکتار در مجموع ۶ هزار و ۶۶۰ تن انگور از تاکستان های شهرستان قصرشیرین برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه گفت: به دلیل نوبرانه بودن، انگور یاقوتی تولید شده در این شهرستان به استان های مختلف حمل می شود.

خدامرادی ادامه داد: ۸۰ درصد تاکستان های انگور این شهرستان از ارقام رد، فلم، پرلت و عسگری است که هم اکنون برداشت نوبرانه انگور یاقوتی از بخش سومار و دهستان نصرآباد بخش مرکزی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین انواع آن و نوبرانه در سطح کشور است که درآمد بالای محصول انگور یاقوتی نوبرانه را از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری عنوان کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، ۳۱ هزار هکتار باغ و زمین کشاورزی دارد که از این میزان حدود چهار هزار هکتار آن باغ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha