۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85138996
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه مرکز خرید کلزای تعاون روستایی خراسان‌شمالی فعال شد

بجنورد- ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: سه مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در بجنورد، شیروان و مانه و سملقان توسط این تعاونی فعال شد.

جلیل رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در این خطه از ۱۱ خردادماه آغاز شد و این محصول با نرخ تضمینی جدید به ازای هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان و علاوه بر آن به ازای هر کیلوگرم ۲ هزار تومان یارانه کاشت خریداری می شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی ادامه داد: سال گذشته به میزان ۸۱۶ تُن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کلزاکاران استان توسط مراکز خرید شبکه تعاون روستایی استان خریداری و به کارخانجات روغن کشی ارسال شد.

کلزا یکی از گیاهان مناطق معتدل است و سازگاری خوبی هم با این نوع اقلیم دارد و البته در کنار آن، سایر دانه های روغنی از جمله آفتابگران و کنجد نیز در خراسان شمالی کشت می شود.

کشاورزان خراسان شمالی در سالجاری ۶۴۰ هکتار از کشتزارهای خود را به دانه روغنی کلزا اختصاص داده بودند که پیش بینی می شود از این سطح بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن محصول برداشت شود.

کشاورزان در سال زراعی گذشته نیز یکهزار هکتار کلزا کشت کرده بودند که از این سطح بیش از یکهزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شده بود.

این استان ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha