ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در اردبیل گرامی داشته شد

اردبیل - ایرنا - ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی، با به صدا در آمدن زنگ قصه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل روز سه‌شنبه در جشن ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در این کانون گفت: به یمن موفقیت کانون مرکزی در ثبت ملی قصه‌گویی برای پاسداری از میراث ناملموس ایران، امروز جشن نکوداشت این رویداد برگزار شد.

ملیحه ملک‌زاده فرد افزود: تاکنون شاهد برگزاری ۲۴ دوره جشنواره قصه‌گویی در کانون بودیم و کسب تجربه‌های موفق از برگزاری جشنواره‌ها مسئولان کانون را بر آن داشت تا برای ارج‌نهادن به هنر قصه‌گویی، برای ترویج و توسعه این هنر ارزشمند تلاش کنند.

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث‌فرهنگی ناملموس و در راستای اجرای وظایف وزارت به‌موجب ماده سه قانون اساسنامه سازمان میراث‌ فرهنگی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه مشارکت در پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها، در روزهای اخیر اقدامات پاسدارانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ثبت قصه‌گویی ایرانی به ثمر نشسته است.

او با بیان اینکه این مراسم با حضور اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیش‌کسوتان و هنرمندان استانی برگزار شد، تصریح کرد: در مراکز فرهنگی هنری کانون در استان اردبیل نیز امروز زنگ قصه‌گویی نواخته شد و مربیان قصه‌گو برای اعضا قصه‌گویی کردند.

ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم تربیتی در پرورش و رشد شخصیت کودکان محسوب می‌شود، گفت: قصه‌گویی آموزش غیرمستقیم مفاهیم، مهارت‌ها و هنجارهای زندگی است که کودکان، تجربیات مختلف از مسائل و حوادث تلخ‌ و شیرین را به‌راحتی کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن بارها با زبان قصه به بیان حقایق و هدایت انسان‌ها پرداخته و قصه‌گویی شیوه موثر برای تحقق اهداف متعالی است و رشد فضایل و خصلت‌های اخلاقی و سعادت و تعالی همه افراد در گرو بکارگیری روش‌های مناسب تربیتی نظیر قصه‌گویی است.

اجرای سرود، قصه‌گویی و برنامه‌های شاد دیگر از بخش‌های متنوع این جشن بود و با استقبال گرم مسئولان فرهنگی استان، اولیا و کودکان عضو کانون همراه شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اعضا و گروه‌ها و تیم‌های خود در حوزه های فرهنگی، ادبی و هنری در مرکز و شهرستان های استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha