فرماندار شمیرانات: ساخت وسازهای غیرمجاز بافت و هویت گلابدره را به‌هم زده‌است

شمیرانات - ایرنا - فرماندار شمیرانات با اشاره به تمرکز مشکلات متعدد گلابدره گفت: ساخت‌ وسازهای غیرمجاز و ناایمن بافت و هویت این منطقه را به‌هم زده‌است و باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، گلابدره و آبک از محله های ناحیه سه شهرداری منطقه یک تهران با ۸۲ هزار نفر جمعیت در شمال پایتخت و شهرستان شمیرانات واقع شده است.

فرمانداری شهرستان شمیرانات در گزارزش روز سه شنبه خود به نقل از مجتبی ذاکریان در جلسه بررسی مشکلات مسکن و مشاوران املاک محله گلابدره، آورده است: ورود فرمانداری و مجموعه‌های شهرستانی پاسخگوی حل مسائل گلابدره بویژه آبک نیست و ما نیازمند ورود جدی استانداری و شهرداری تهران، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: موضوع گلابدره از اولین روزهای مدیریت جدید فرمانداری‌، پس از بازدیدهای میدانی و نشست‌های مردمی متعدد و مواجهه با شرایط سرزنش‌واری که رقم خورده است، به یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه مبدل و برآوردی از وضعیت حاصل شد.

فرماندار شمیرانات: ساخت وسازهای غیرمجاز هویت گلابدره را دگرگون کرده‌است

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از افزایش مشکلات و حل مسائل گلابدره و آبک، شهردار ناحیه تغییر، نظارت بر پلیس ساختمان و کنترل گیت‌ها افزایش، چندین رای در کمیسیون ماده ۱۰۰ اخذ و اقداماتی از قبیل این‌ها صورت گرفت، اما دولت به تنهایی و با توان سلبی و نظارتی نمی‌تواند مواجهه موفقی در آن منطقه داشته باشد.

رئیس ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شمیرانات با بیان این‌که بی‌شک اقدامات نظارتی و سلبی به صورت جدی استمرار خواهد داشت‌، خطاب به حضار که از مسئولان ذیربط و مشاوران املاک و افراد حقیقی بودند، خاطرنشان کرد: برای حل مسائل گلابدره و آبک بایستی همیاری داشته و هر یک از ما نقشی ایفا کنیم.

ذاکریان با اشاره به این‌که در محله مذکور بایستی ۲ مساله مهم یعنی وضعیت تملک اراضی و مجوز ساخت و سازها در پهنه معین، تعیین تکلیف شود، تاکید کرد: طرح‌هایی از جمله تجمیع‌سازی با وجود دشواری و مخاطرات کار در دست بررسی قرار دارد. البته ما درصدد آنیم تا مجموعه‌های جهادی که در حوادث طبیعی کشور خوش درخشیدند و به دنبال سودجویی نیستند و دغدغه وضعیت مردم را دارند، به این مساله ورود کنند.

فرماندار شمیرانات با بحرانی دانستن وضعیت گلابدره و آبک، یادآور شد: با قید فوریت پیگیر هماهنگی بازدید میدانی و کارشناسی مسئولان استانی و ملی، و بهرمندی از ظرفیت حاکمیتی برای اجرای طرح بلند مدتی که ضروری‌ است، هستیم.

پلمب واحدهای مشاور املاک فاقد مجوز در شمیرانات

احمد قره‌خانی سرپرست اداره برنامه‌ریزی فرمانداری شمیرانات روز دوشنبه در راستای طرح برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز، ساماندهی بازار اجاره‌بها و مسکن در شهرستان، با همراهی صنعت معدن و تجارت، پلیس اماکن و اتحادیه املاک شمیرانات از واحدهای صنفی املاک محلات گلابدره، بوکان و نیاوران بازدید کرد.

در این بازدید ضمن شناسایی املاک فاقد جواز و پروانه، با ۲۰ مورد از آن‌ها با صدور حکم پلمب و تذکر برخورد قانونی انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha