به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مجوز پرواز ۱۰ شرکت هواپیمایی معراج، ساها، وارش، تابان، زاگرس، کیش، سپهران، کارون، آتا و فلای پرشیا به دلیل عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در برخی مسیرهای پروازی از جمله مشهد، شیراز، اهواز، کیش و عسلویه از تاریخ ۲۱ خرداد باطل شد که منجر به لغو بسیاری از پروازها و بلاتکلیفی مسافران در فرودگاههای کشور شده است.
برخی مسافران روز گذشته در تماس با ایرنا با اعلام اینکه در میانه سفر پیامک دریافت کنسلی پروازها را دریافت کردهاند اما نه پرواز جایگزینی برای آنها در نظر گرفته شده و نه پول بلیتهای خریداری شده بازگردانده شده از بلاتکلیفی در فرودگاههای کشور خبر دادند.
در همین راستا امروز «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با ایرنا درباره اینکه هزینه بلیتهای مرجوعشده چه زمانی برگردانده میشود، بیانکرد: مسافران اگر بلیت خود را از ایرلاینها خریده باشد بر اساس قانون حقوق مسافر، باید هزینه بلیت بلافاصله برگردانده شود اما اگر از سایتها و مراجع غیرمعتبر باشد، باید از مراجع ذیربط موضوع را پیگیری کنند.
وی توضیح میدهد: طبیعتاً هر شرکتی که بعد از اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ممنوعیت فروش چارتری به بلیت فروشی ادامه داده باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد و مردم هم حتماً باید این موضوع را پیگیری کنند.
وی بابیان اینکه پیش تر هم اعلام کردم نحوه فروش بلیت رصد میشود گفت: سازمان هواپیمایی هم این مسئله را رصد کرده و با متخلفان برخورد خواهد کرد. اینکه چرا با وجود تاکید سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت فروخته شده، باید بررسی و پیگیری شود.
نظر شما