۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85139177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از درآمد شهرداری‌ها پرداخت شود

آبادان - ایرنا - رئیس انجمن کتابخانه‌های خوزستان گفت: شهرداری‌ها ملزم به پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به کتابخانه‌های استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس حسین‌زاده سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت کتابخانه‌های شادگان در فرمانداری این شهر افزود: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها قانون است ولی شهرداری برخی شهرهای استان در این امر کوتاهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس حسین‌زاده سه‌شنبه در نشست بررسی کتابخانه‌های شادگان در فرمانداری این شهر افزود: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های سراسر استان قانون است ولی برخی شهرداری‌ها در این امر کوتاهی می‌کنند.

وی تامین منابع مالی کتابخانه‌های استان را ضروری دانست و اظهار کرد: باید توجه داشت که کتابخانه ها در توسعه فرهنگ عمومی شهرستان ها نقش پر اهمیتی دارند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های خوزستان با اشاره به بهره‌برداری از کتابخانه شهر خنافره گفت: احداث این کتابخانه از سال ۹۳ آغاز شد که به دلیل مشکلات مالی متوقف گردید اما با تدابیر و تامین منابع مالی در دهه ولایت سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از درآمد شهرداری‌ها پرداخت شود

حسین‌زاده در ادامه با اشاره به آغاز نام نویسی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخانه رضوی در خوزستان بیان کرد: تاکنون یکهزار و ۷۵۳ نفر در این جشنواره نام نویسی کردند که ۵۳۰ نفر آنها از شادگان هستند.

فرماندار شادگان نیز در این نشست گفت: شهرداری شادگان با پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌های شهرستان زمینه فعالیت مناسب برای کتابخانه‌ها را فراهم کند.

جمال صالح‌زاده اظهار کرد: ضامن توسعه شهرستان شادگان، توسعه فرهنگی است که در این راستا سایر دستگاه‌ها باید همراه و حامی باشند.

فرماندار شادگان بیان کرد: در زمینه کارهای فرهنگی به ویژه امور کتابخانه‌ها باید توجه به سخت افزارها از جمله ایجاد اماکن مناسب و زیرساخت‌ها و نرم افزارها مورد توجه قرار گیرد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha