زنگ قصه گویی در قزوین نواخته شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85139225
زنگ قصه گویی در قزوین نواخته شد

قزوین- ایرنا- زنگ قصه‌گویی رامروز سه شنبه در مراسمی با حضور مسوولان استانی در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در این مراسم گفت: جشنواره قصه‌گویی رویدادی ارزشمند و مؤثر در پاسداشت فرهنگ کهن و تمدن بی‌‎همتای ایرانی-اسلامی است.

سید علی اکبر موسوی افزود: قصه‌گویی در کانون، یکی از ابزارهای مهم تربیتی محسوب می‌شود و ارائه بسیاری از مفاهیم به کودکان و نوجوانان بر اساس کتاب، کتاب‌خوانی و قصه‌گویی است.

وی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این افتخار دستگاهی است که قصه‌گویی را به صورت اختصاصی دنبال می‌کند و براین اساس یکی از متولیان این حوزه به شمار می رود.

به گفته این مسوول، مهم‌ترین رسالت و اولویت کانون پرورش فکری، رشد و شکوفایی خلاقیت‌ها و شناسایی استعدادهای گروه‌های سنی ۶ تا ۱۷ سال در هنرها و فعالیت های مختلف از جمله قصه گویی است.

موسوی در پایان گفت: کانون پرورش فکری بعد از گذشت بیست‌وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است.

این آیین با حضور اعضا و مادران آنها، قصه‌گویان برتر استان و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی برگزار شد و معرفی قصه‌گویان برتر کانون استان، نمایش اثر پویانمایی تولید کانون، مسابقه، بازی و سرگرمی، اجرای فعالیت ریتم و گیم از بخش‌های متنوع این برنامه بود.

اجرای سه قصه‌گویی توسط سارینا حاجی عضو نوجوان و لیلا ابراهیمی و مینا عابدی از مربیان کانون استان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha