پایگاه امداد و نجات کوهستان در بیرجند افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان در خراسان جنوبی همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های امدادی و عمرانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاح همزمان ۵۴۱ پروژه امدادی و عمرانی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور روز سه‌شنبه با حضور وبیناری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که پایگاه امداد و نجات کوهستان در منطقه گردشگری "بند دره" بیرجند یکی از این پروژه‌هاست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این آیین که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان برگزار شد، گفت: پایگاه امداد و نجات کوهستان در مرکز استان با زیربنای ۲۱۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع احداث شده است.

محمدعلی کاوسی افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای احداث و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات کوهستان بند دره بیرجند هزینه شده و تامین سایر تجهیزات مورد نیاز مستلزم همکاری استانداری و اداره کل مدیریت بحران استان است.

وی بیان کرد: پایگاه امداد و نجات کوهستان در ۳۶۵ روز سال با تجهیزات تخصصی فعال خواهد بود و حضور داوطلبانه نیروهای جوان در این پایگاه مایه افتخار هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: جمعیت هلال احمر با اتکا به پشتوانه مردمی و روحیه ایثار و فداکاری جوانان طی یک قرن خدمات بی منت را به جوامع مورد هدف ارائه کرده است و رمز ماندگاری این جمعیت، حمایت‌های مردمی بوده که بر افتخارات آن می‌افزاید.

وی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان سازمان امدادی همواره در کنار مردم است و به‌رغم اینکه در برخی صحنه‌ها وظیفه قانونی ندارد اما همواره در میدان‌های امدادی و کمک به نیازمندان در خط مقدم بوده است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha