۴۵۰ تذکر برای داروخانه های آذربایجان شرقی صادر شد

تبریز-ایرنا- مدیر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طی یک سال اخیر و در جریان بازدیدها و نظارت های روزانه، تعداد ۴۵۰ فقره تذکر کتبی و شفاهی برای داروخانه های فعال آذربایجان شرقی به دلیل تخلفاتی همچون کم فروشی و گران فروشی صادر شد.

دکتر یوسف جوادزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، نظارت جدی بر تولید، عرضه و توزیع دارو را یکی از مأموریت‌های مهم و اصلی مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و افزود: طی این مدت تعداد ۲ هزار و ۶۲۹ مورد بازرسی از داروخانه‌های خصوصی و ۱۱۱ مورد نظارت بر داروخانه‌های بیمارستانی آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

به گفته وی در همین زمان تعداد ۳۵۳ مورد بازرسی نیز از شرکت‌های پخش دارویی استان به انجام رسید.

جوادزاده اظهار کرد: در جریان بازرسی و نظارت بر داروخانه‌های آذربایجان شرقی به دلیل بروز برخی تخلفات از قبیل کم فروشی و گران فروشی برای تعداد چهار داروخانه‌ها پرونده تخلفاتی تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی از اعزام روزانه ۳ تا ۴ تیم نظارتی و بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه‌های استان خبر داد و با تاکید بر اینکه نظارت بر این واحدهای توزیعی تعطیل بردار نیست، یادآور شد: در شهرستان تبریز به دلیل گستردگی فعالیت‌های دارویی برای داروخانه شبانه روزی نیز تیم‌های نظارت هفتگی در نظر گرفته شده است.

جوادزاده گران فروشی، قاچاق و عدم ارائه فاکتور فروش را عمده ترین تخلفات داروخانه‌های آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: تنها منبع اطلاع از تخلفات احتمالی داروخانه‌های استان مربوط به ارائه گزارش مردمی است و از آحاد مردم و بیماران تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف و بروز مشکل در واحدهای داروخانه‌ای، موضوع را به مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اطلاع دهند.

وی، دستیابی به رضایت مندی حداکثری گیرندگان خدمت و همراهان آنان از نظام سلامت، ارتقای خدمت رسانی در نظام سلامت براساس بررسی و ارزیابی شکایات و پیشنهادات رسیده و تقویت حس اعتماد گیرندگان خدمت و همراهان آنان به نقش نظارت در نظام سلامت را از اهداف اصلی و محوری واحد رسیدگی به شکایات مردمی معاونت غذا و دارو عنوان کرد.

جوادزاده با اشاره به راه‌های ارتباط مردمی با واحد رسیدگی به شکایات دارویی، گفت: تکمیل فرم آنلاین ثبت و رسیدگی به شکایات از داروخانه‌ها و تماس با شماره تلفن گویای ۱۹۰ ثبت و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله مسیرهای ارتباط مردمی در این خصوص است.

وی اعلام کرد: مردم آذربایجان شرقی در صورت لزوم می‌توانند با شماره تلفن ۳۱۷۷۳۲۸۶-۰۴۱ تماس حاصل و موارد شکایتی خود را اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر تعداد ۸۰۰ داروخانه در شهرها و بخش‌های مختلف آذربایجان شرقی وجود دارد که حدود ۵۰۰ واحد از آنها در کلانشهر تبریز مستقر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha