۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85139294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف یک دستگاه فلزیاب در سربیشه؛ ۲ متهم دستگیر شدند

۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85139294
کشف یک دستگاه فلزیاب در سربیشه؛ ۲ متهم دستگیر شدند

بیرجند - ایرنا - مسئول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سربیشه از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲ مجرم آثار تاریخی در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، هادی حق‌پناه افزود: برابر گزارش واصله از افراد محلی مبنی بر رؤیت افراد مشکوک به حفاری غیر مجاز در حوالی روستایی در بخش مود بلافاصله ماموران مراقب آثار این نمایندگی در محل حاضر شدند و در معیت گشت انتظامی پاسگاه کلاته سلیمان، خودروی مذکور توقیف شد.

وی اظهار داشت: پس از بازرسی این خودرو یک عدد دستگاه فلزیاب به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری کشف شد.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سربیشه گفت: در این رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر گونه استفاده از این نوع دستگاه‌ها منوط به صدور مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است در غیر این صورت و در صورت کشف، علاوه بر ضبط و توقیف برابر قانون مشمول جریمه نقدی و زندان خواهد شد.

حق‌پناه با بیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی به‌عنوان شناسنامه فرهنگی و هویت تاریخی جزو وظایف همه افراد جامعه است از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و حفاری غیر مجاز، موارد را در اسرع وقت به نیروی انتظامی یا این نمایندگی با شماره ۰۵۶۳۲۶۶۴۳۸۳ گزارش دهند.

وی افزود: حفاری‌های غیر مجاز به جز جرم مشهود با لطمه به فرهنگ و تاریخ یک منطقه، خیانت به آیندگان است.

بنابر آخرین آمار رسمی، تعداد آثار استان خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی به هزار و ۱۰ اثر رسیده که از این تعداد ۷۰۳ اثر متعلق به بناهای تاریخی، ۹۳ اثر متعلق به تپه‌ها و محوطه‌ها، ۸۰ اثر طبیعی، ۱۱۱ اثر در فهرست میراث ناملموس و ۲۳ اثر نیز منقول است.

این استان ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha