شرایط نامساعد جوی یک ماهه ۱۵۰ میلیارد تومان در استان سمنان خسارت داشت

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: شرایط نامساعد جوی و حوادث ناشی از آن در خرداد امسال ۱۵۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف در استان خسارت زد.

کمال طاهریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: برآورد خسارت ناشی از شرایط نامساعد جوی و سیل به بخش کشاورزی استان سمنان در خرداد ماه امسال ۱۲۶ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: از ابتدای خرداد ماه امسال تا کنون سیل ۲۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان سمنان مانند راه‌های اصلی، فرعی، راه روستایی و عشایری خسارت وارد کرد.

وی یادآور شد: سیل موجب آبگرفتگی پنج خانه در شهرستان آرادان و مجن از توابع شهرستان شاهرود شد.

طاهریان اظهار کرد: ۲ نفر از هموطنان به دلیل وقوع سیل در شهرستان آرادان جان باختند.

شرایط نامساعد جوی یک ماهه ۱۵۰ میلیارد تومان در استان سمنان خسارت داشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بیشترین خسارت ناشی از وقوع سیل خرداد ۱۴۰۲ در استان سمنان مربوط به شهرستان آرادان در غرب استان است.

به گزارش ایرنا، خرداد ١۴٠٢ هواشناسی استان سمنان چند هشدار نارنجی و یک هشدار قرمز برای روزهای پنجشنبه و جمعه اعلام کرد و به دستور مدیریت بحران استانداری، تمام دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان در آماده‌باش قرار گرفتند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha