استاندار فارس: تعیین نقشه جامع نقاط حادثه خیز کشور به کاهش تلفات و خسارت ها کمک می کند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: ضرورت دارد که نقشه جامع نقاط حادثه خیز کشور از سوی مجموعه وزارت راه و شهرسازی تهیه شود.وجود این نقشه کمک خواهد کرد که روند رفع این نقاط شتاب بیشتری گیرد و به کاهش خسارت ها منجر شود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، روز سه شنبه در همایش دبیران شورای ترافیک کشور در شیراز افزود: سال گذشته در حضور رئیس جمهور از سوی وزیر سابق راه و شهرسازی تعداد نقاط حادثه خیز کشور یک هزار نقطه و اعتبار مورد نیاز برای رفع این نقاطع پنج هزار میلیارد تومان اعلام شد که رئیس جمهور تأمین این عدد را ممکن دانست و خواستار آن شد.

نقش طول راه‌ها و تردد در افزایش حوادث جاده‌ای
استاندار فارس، با اشاره به رتبه بندی استان‌ها در میزان تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن گفت: قطعاً شرایط استانی که بیشترین طول راههای کشور و تردد جاده‌ای بسیار بالایی را دارد با استانی که یک دهم راههای کشور و تردد به مراتب پایین‌تری دارد متفاوت است.
ایمانیه گفت: در بررسی وضعیت استان‌ها و اعلام جایگاه آنها باید به این ۲ مساله یعنی طول راه‌ها و میزان تردد خودروها توجه شود.

نقش ۵۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در تصادفات
استاندار فارس، با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها است گفت: امروز بسیاری از موتورسیکلت‌هایی که در کشور تولید می‌شود استاندارد نیست که باید نظارت بیشتری شود.
ایمانیه افزود: برای کاهش تلفات این بخش باید تولید موتورسیکلت‌ها استاندارد شود و حتی المقدور در درون شهرها از تردد موتورسیکلت‌های به اصطلاح سنگین و پرقدرت جلوگیری شود.

نقش دستگاه‌ها در کاهش تصادفات روشن شود
وی، خواستار مشخص شدن نقش وزارتخانه‌ها و مجموعه‌های مختلف در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی شد و گفت: باید تعیین تکلیف شود که هر مجموعه به ویژه در ایام خاص مانند نوروز و تابستان که مسافرت‌ها و ترددها بیشتر می‌شود چه وظیفه‌ای دارد.
ایمانیه افزود: این مساله باید از سوی دولت تصویب و ابلاغ شود که هر مجموعه چگونه می‌تواند در زمینه کاهش حوادث و تلفات ایفای نقش کند.
استاندار فارس، با اشاره به برگزاری همایش دبیران شورای ترافیک کشور گفت: پیشنهاد می‌شود که مصوبات این همایش به یک بیانیه تبدیل شود و موارد مطرح شده به گونه‌ای باشد که بتوان آن‌را در هیأت دولت نیز مطرح کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha