۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85139471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری خوزستان: رسیدگی به جرایم خشن باید در اولویت دستگاه قضا باشد

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: رسیدگی قاطع و برخورد بازدارنده با جرایم خاص و خشن و جرایمی که امنیت روانی مردم را به مخاطره می‌اندازند، باید در اولویت کاری دستگاه قضا قرار گیرد.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی در نشست با قضات شهرستان رامهرمز با بیان اینکه خدمتگذاری در دستگاه قضایی باید با سرعت و دقت لازم برای حل مشکل مراجعه‌کنندگان باشد بیان‌کرد: جهت کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت بزرگان و مصلحین در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: بخش قابل توجهی از پرونده‌های مهم و معوق دادگستری شهرستان رامهرمز رسیدگی و مختومه شده است.

دهقانی با اشاره به اهمیت برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه، گفت: صدور و اجرای آرای صادره، بایگانی مکانیزه پرونده‌ها، استفاده از جایگزین‌های قضایی مانند داوری و میانجی‌گری، توجه به امر پیشگیری و صلح و سازش، بهره‌مندی از تسهیلات قضایی در جهت ساماندهی جمعیت کیفری و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی به‌ویژه دادرسی و ابلاغ الکترونیک، رفتار مناسب با مردم همراه باید مورد توجه کارکنان قضایی و اداری باشد.

فراهم شدن زمینه آزادی ۶۳ نفر از زندان رامهرمز

دهقانی در ادامه بازدیدهای سرزده خود به حوزه‌قضایی رامهرمز با حضور در زندان این شهرستان از بخش‌های مختلف بازدید کرد و با بررسی پرونده قضایی مددجویان، زمینه آزادی ۶۳ نفر از آنان در قالب مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، پابند الکترونیک و سایر ارفاقات قانونی فراهم شد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی به خانواده زندانیان در استان اهدا شده است.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: انتقال زندان شهرستان رامهرمز به خارج از محدوده شهر و ایجاد فضایی مناسب جهت رفاه و بازپروری مددجویان در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha