گمرکات کرمانشاه از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای حمایت از تولید استفاده می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه از بکار بستن تمام ظرفیت‌های قانونی گمرک برای حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: در راستای خدمت به چرخه تولید داخلی استان از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و در پروسه‌های کاری و تشریفات گمرکی با ارایه تسهیلات گمرکی، بیشترین همکاری را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اصغر عباس‌زاده» روز چهارشنبه در جریان بازدید از خط تولید شرکت فرو آلیاژ کرمانشاه افزود: گمرک در راستای اجرای شعار سال ۱۴۰۲ و با هدف حمایت از تولید، نهایت تلاش خود را در خدمت رسانی و تسهیل در واردات مواد خام و تجهیزات خط تولید شرکت‌های تولیدی داشته و دارد.

وی با تاکید بر اینکه گمرکات استان کرمانشاه تمام ظرفیت‌های قانونی خود را برای حمایت از تولید بکار خواهد بست گفت: آمادگی داریم که تولیدکننده هر جایی که در گمرک مشکل داشت در کمترین زمان ممکن رسیدگی کنیم.

در این بازدید «جین فو» مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خارجی فرو آلیاژ متحد شرق آسیا ضمن تقدیر از خدمات گمرک در ترخیص مواد اولیه و تجهیزات خط تولید، اظهار رضایت خود را از همراهی و همکاری مجموعه گمرکات استان کرمانشاه از ابتدای تأسیس این شرکت، تاکنون عنوان کرد.

واحد فروآلیاژ اسلام‌آباد غرب اولین پروژه سرمایه گذاری خارجی کرمانشاه در ۱۰ سال اخیر است که توسط شرکت فروآلیاژ متحد شرق آسیا عملیات اجرایی آن شهریور ماه سال ۱۳۹۸ آغاز و در بهمن ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت تولید این واحد ۱۵ هزار تن فروسیلیکومنگنز در سال است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، یک هزار واحد تولیدی با ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

فعالیت هفت مرز رسمی و بازارچه مرزی در استان کرمانشاه

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha