تکرار سریال طمع سارقان و خسارت به بقاع متبرکه سوادکوه

ساری - ایرنا- سارقان برای رسیدن به گنج این بار به بقعه امامزاده ابراهیم (ع) دستبرد زدند کاری که فروردین ماه با آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) همین شهرستان انجام دادند و این بار هم دست خالی برگشتند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از حفاری سارقان در امامزاده ابراهیم (ع) واقع در حوزه جغرافیایی شهر زیراب در سوادکوه منتشر شد که نشان می‌داد آنها اطراف این بقعه را کندند و اطراف آن به صورت گودال در آمده است.

فرماندار سوادکوه با تایید این خبر گفت: سارقان و افراد سودجو به طمع یافتن گنج، دیوار و اطراف بقعه امامزاده ابراهیم (ع) در زیراب واقع در این شهرستان را تخریب کردند.

رمضان غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بقعه این امامزاده در حوزه جغرافیایی در شهر زیراب از توابع شهرستان سوادکوه قرار دارد و از جمله اماکن مقدس و مورد توجه مردم است.

وی اظهار داشت: سارقان به طمع کشف آثار تاریخی به بقاع امامزاده‌های شهرستان دستبرد می‌زنند و هر از گاهی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

فرماندار شهرستان سوادکوه گفت که در این شهرستان بقاع امامزاده‌های متعددی وجود دارد بطوریکه در هر ۱۷۱ روستا سوادکوه حداقل بقعه یک امامزاده قرار دارد.

تکرار سریال طمع سارقان به گنج و خسارت به بقاع متبرکه سوادکوه

در همین حال مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران پیشتر گفت که سامانه نظارت دوربین‌های مداربسته فقط در امامزاده‌های شاخص مازندران وجود داردو دیگر بقاع امامزاده‌ها به سامانه نظارت دوربین‌های مدار بسته نیز متصل نیستند و این موضوع باعث شده تا سارقان این مکان را مورد دستبرد قرار دهند.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی گفت: حفاری سارقان برای به‌دست آوردن اشیای قیمتی از بقاع امامزاده‌های استان همواه رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از بقاع امامزاده‌ها در مناطق ییلاقی و کوهستانی قرار دارد در فصول پاییز و زمستان که تردد در این مناطق کم است حفاری سارقان در این اماکن بیشتر است.

به گفته حجت الاسلام حیدری جناسمی اهالی ساکن در جوار بقاع چنین امامزادگانی موارد حفاری و دستبرد سارقان را به این اداره کل گزارش می‌دهند که منجر به اعزام نیروها برای بررسی وضعیت می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۵ هزار موقوفه، ۲۱۴ هزار رقبه، یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، بیش از هشت هزار اماکن متبرکه شامل مسجد، تکیه، حسینیه و سقانفار از جمله موقوفات و اماکن مذهبی مازندران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha