استاندار سمنان: تفاهم‌نامه ساخت ٧٠٠ کلاس درس با قرارگاه امام حسن(ع) منعقد شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: تفاهم‌نامه ساخت ٧٠٠ کلاس درس در قالب ١٠٠ طرح و ۲ هزار میلیارد تومان با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه محرومیت زدایی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: اجرای ۱۰۰ طرح آموزشی به منظور جمع‌آوری مدارس خشتی، گِلی، و کانکسی، با ظرفیت ۷۰۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان طی تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: طی تفاهنامه های در نظر گرفته شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، عملیات اجرایی محرومیت زدایی در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار در استان سمنان در بحث آبرسانی، نیازمند توجه جدی هستند، چرا که حضور این روستاها در بحث تأمین امنیت کویر تأثیر قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث راه دسترسی روستایی استان نیز نیازسنجی‌ها انجام و در راستای رفع و کاهش محرومیت‌زدایی طی همکاری با قرارگاه اقدامات لازم انجام می‌شود، ادامه داد: در حوزه اشتغال‌زایی نیز تفاهم‌نامه ایجاد چهار هزار نفر فرصت شغلی با اولویت اشتغال خرد و روستایی منعقد شد.

به گفته هاشمی، در حوزه ایجاد خانه بهداشت روستایی و ارتقا، نوسازی و تجهیز خانه‌های بهداشت موجود، موارد و مباحث مرتبط با عشایر، مولدسازی روستاها و همچنین بحث جلوگیری از ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها نیز اعتبارات و تمهیدات لازم محرومیت زدایی جهت اجرای پروژه‌های پیش بینی شده، اتخاذ خواهد شد.

وی ابراز داشت: تخصیص اعتبار در حوزه تکمیل طرح‌های نیمه تمام روستایی از قبیل سالن‌های ورزشی سرپوشیده و زمین چمن مصنوعی نیز دیگر مباحثی است که در این جلسه به تصویب می‌رسد.

سردار جلال‌الدین آبرومند دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)، عباس گلرو نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع نمایندگان استان سمنان و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی در این نشست حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha