ظرفچی: سفرمان به روسیه ۳۰ ساعت طول کشید/ نویدِ بازگشت مردان آهنین به تلویزیون

تهران- ایرنا- قهرمان با سابقه قوی‌ترین مردان ایران درباره برخی اتفاقات مسابقات روسیه، گفت: سفرمان به روسیه برای شرکت در این مسابقات حدود ۳۰ ساعت طول کشید و این موضوع ضربات زیادی به ما زد.

علیرضا ظرفچی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص آخرین مسابقات قوی‌ترین مردان روسیه که ۲ تیم از ایران در آن شرکت و مقام دوم را کسب کردند، اظهار داشت: حریفان سختی داشتیم که از جمله آنها مارکوف، قهرمان ۲ سال پیش قوی‌ترین مردان جهان بود. دیوید سمی، قهرمان دنیا و رکورددار دمبل ۵/‏۱۴۷‬ کیلوگرم که شکست دادن او ساده‌ای نیست هم در مسابقات بود.

وی ادامه داد: اعجوبه‌های خاصی در این مسابقات شرکت می‌کردند. به خواسته برگزار کننده‌های مسابقات به عنوان داور در مسابقات حاضر شدم و شاهد بودم که برخی قوانین در حین مسابقات تغییر کرد و باعث شد تیم ما از حریفان عقب بماند، با اینکه ما کاملاً از آنها پیش بودیم. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد نیازی به آیتم آخر که محمد عزت‌پور مصدوم شد، نداشتیم زیرا صدر جدول را با اختلاف زیاد از آن خود کردیم و با مصدومیت یک عضو تیم نیز باز می‌توانستیم قهرمان شویم.

داور بین‌المللی رشته قوی‌ترین مردان در مورد مصدومیت حاصل شده برای محمد عزت‌پور در مسابقات، عنوان کرد: تورم پای محمد خیلی زیاد است و هنوز نمی‌توان فهمید که چه اتفاقی برایش افتاده است، اما امیدواریم که خیلی جدی نباشد. در آیتم آخر که او می‌خواست گونی را بلند کند، به علت ناهمواری زمین مسابقه، زانویش برگشت و نتواسنت مسابقه را ادامه دهد. یکی از دلایل این اتفاق سختی‌های مسیر رفت بود که ۳۰ ساعت طول کشید. ما پنجشنبه صبح راه افتادیم و پرواز مستقیم برای روسیه نداشتیم از طریق امارات به روسیه رفتیم. مسیرها شلوغ بود و راه ۲ ساعته تا محل اسکان برای ما حدود ۶ ساعت طول کشید و خیلی به بچه‌ها فشار آمد.

وی افزود: به علت فشارهایی که در ماشین به محمد عزت‌پور آمد، مفاصل پایش خشک شده بود. زمان کمی تا مسابقات داشتیم و همین مشکلات دست به دست هم دادند تا اینکه آن مصدومیت پیش آمد. این نکته را هم بگویم که پس از مصدومیت عزت‌پور، رامین فرج‌نژاد تمام بار تیم را به دوش کشید. عزت‌پور، هفت بار قهرمان جهان شده و این اتفاقات هیچی از افتخارات او کم نمی‌کند.

ظرفچی با اشاره به دیگر مسابقه هم‌زمان با روسیه در ازبکستان که علی‌اکبر جعفری در آن شرکت کرد، گفت: همین مشکلات برای علی اکبر جعفری نیز پیش آمد و در لحظات آخر ۲ آیتم را تغییر دادند. چرخاندن ماشین و حرکت تریلی نه در آیتم‌ها بود و نه تمرینی بابت آن شده بود که این مسئله ضربه خیلی بدی به ما زد. در آن مسابقات نیز می‌خواستند مثل کاری که با پیمان ماهری‌پور کردند، نگذارند به حقش برسد اما با تلاش‌های همراهان و مربی نتوانستند. نهایتاً با اختلاف یک امتیاز با نفرات سوم و چهارم، مقام پنجم را کسب کرد و نمایش خوبی داشت.

وی تاکید کرد: فرامرز رحمانی و محمدرضا تازه‌رو نیز هفته آخر به ما اضافه شدند اما با غیرت تمام اجازه ندادند بی‌نصیب از مسابقات بازگردیم. از طرف دیگر رضا قیطاسی هم مثل همیشه باعث افتخار ما شد و قهرمانی را کسب کرد. برای کسب این اتفاقات از همه دوستان و همراهان قوی‌ترین و مسئولانی که کمک کردند، متشکرم.

عضو قوی‌ترین مردان ایران در انتها درباره برنامه تلویزیونی «مردان آهنین» خاطرنشان کرد: امسال مسابقات را در بهمن ماه برگزار نمی‌کنیم و می‌خواهیم مهر ماه استارت رقابت‌ها را بزنیم و این مسئله می‌تواند یک نوید برای دوستداران این برنامه باشد. ممکن است امسال این برنامه باز هم از تلویزیون پخش شود. البته من نمی‌توانم چیزی را قطعی بگویم اما امسال امیدها برای این اتقاق بسیار بالاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha