آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در همدان

همدان- ایرنا- عملیات ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، در ۱۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک پرواز (جنب اراضی باغ میوه و فرودگاه همدان) امروز چهارشنبه در آیینی با حضور اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمالی معاون وزیر کشور، استاندار و جمعی از مسئولان ملی و استانی آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان روز چهارشنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن ساخته می‌شود.

ایوب اسداللهی اظهار داشت: با آغاز عملیات اجرایی ساخت این واحدهای مسکونی، تعداد واحدهایی که در استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است به ۱۸ هزار واحد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اعلام اینکه سهم شهر همدان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۴۴ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی شهری است تصریح کرد: سال گذشته عملیات ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده بود که هم اینک واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا به ۱۸ هزار واحد رسیده است.

وی یکی از مشکلات موجود در استان همدان را کمبود زمین مسکونی عنوان کرد و افزود: چنانچه تامین اراضی سرعت بگیرد شاهد تسریع در ساخت واحدهای مسکونی خواهیم بود.

فرماندار همدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مساله تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن یکی از دغدغه اصلی شهرستان همدان بود که با پیگیری و حمایت‌های اثرگذار استاندار و تشکیل مستمر جلسات مسکن استان، ۱۴۵ هکتار زمین در جنب اراضی باغ میوه و فرودگاه همدان به این طرح واگذار شد.

مسلم مخفی اظهار داشت: شهرک پرواز با توجه به ظرفیت بالایی که دارد، بخش زیادی از مشکلات مسکن شهر همدان را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: در نقاط مختلفی از شهرستان همدان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری، مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها برنامه تامین زمین برای آینده شهروندان فراهم می‌شود.

مخفی افزود: در شهرستان همدان با تدبیر مدیران ارشد استانی وحدت خوبی بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته و هم‌صدایی حکمفرما است و بر همین اساس خبرهای خوشایندی در بحث تامین زمین مسکن ملی خواهیم شنید.

وی گفت: ساخت مسکن ملی طی ۱۸ ماه پیش بینی شده است که بر اساس تاکید استاندار با کیفیت بالا ساخته می‌شود و نظام مهندسی نیز نظارت مستمر بر آن دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: ساخت مسکن در حوزه قوانین و اجرا نیازمند سرعت عمل بیشتری است که تامین زمین با پیگیری‌های شخص استاندار حداقل در پنج پهنه بزرگ شهر همدان الحاق زمین در حال توافق است که نیاز ۲ دهه آینده شهر همدان را پیش بینی می‌کند.

فرماندار همدان اظهار داشت: جلسات طرح ملی مسکن به صورت مستمر، هفتگی و جهادی به ریاست استاندار برگزار می‌شود و نیازمند ورود بخشداران و همکاری آنها در الحاق زمین به طرح مسکن هستیم.

این آیین با حضور اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۲۱ هزار نفر در استان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار، شهر همدان با تراکم ۱۱۴ نفر در هکتار، یکی از پر تراکم‌ترین شهرهای کشور است؛ در حالی که این عدد برای شهرهای یزد ۱۴ و زنجان ۱۹ نفر در هکتار ثبت شده است.

استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

هم اینک برای ۱۶ شهر از ۳۲ شهر استان همدان زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha