رییس فدراسیون کونگ‌فو: نباید با ورزش به صورت سلیقه‌ای برخورد شود

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی کشور گفت: برخورد سلیقه‌ای با رشته‌های مختلف ورزشی کار خوب و ارزشمند نیست و باید این مساله از جامعه ورزش برچیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا حیدری روز چهارشنبه در مجمع انتخابات رییس هیات این رشته ورزشی در استان گلستان، اظهار کرد: رشته ورزشی کونگ‌فو، که یک رشته تمام ایرانی و برگرفته از آیین‌ها و سنت‌ها ایران باستان است، ورزشکاران به صورت پوشش کامل چه در بخش مردان و چه در بخش زنان حضور دارند، در صورتی که در برخی رشته‌ها پوشش ورزشکاران کامل نیست.

وی بیان کرد: اگر تماشا و حضور بانوان در مسابقات آن رشته‌ها آزاد است، پس باید برای رشته‌هایی همچون ما که پوشش کامل‌تر است، چنین فضایی فراهم شود.

وی تاکید کرد: این مساله رفع تبعیض از منظر حضور بانوان برای تماشای مسابقات آقایان، به عنوان یک مطالبه جدی است و پیگیر آن نیز خواهیم بود.

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی گفت: این رفتارها و تبعیض‌های موجود، جامعه رزمی را دلزده می‌کند و در واقع این رفتارها به نوعی ایجاد پارادوکس و اختلاف ایجاد کرده است.

حیدری اضافه کرد: وقتی شرایط ایده‌آل برای تماشای یک رشته ورزشی وجود دارد، چرا نباید اجازه دهیم که دیگران از تماشای آن استفاده کنند و بهره لازم را ببرند.

وی افزود: البته این مساله‌ای که برای تماشا مطرح شد، با مساله حضور و استفاده از مربی جنس مخالف، بطور کامل متفاوت است، زیرا خود به عنوان راس هرم این مجموعه با حضور مربی جنس مخالف در تیم‌ها و باشگاه‌ها به شدت زاویه دارم.

وی تصریح کرد: در این بخش معتقدم که این کار، فسادآور بوده و بدون شک سبب خراب شدن پایه‌های یک زندگی و آینده خواهد شد.

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی گفت: مساله استفاده از مربی جنس مخالف خط قرمز این مجموعه است و در صورت مشاهده و دریافت گزارش صحیح پس از بررسی و به نتیجه رسیدن، با عوامل مربوطه براساس قانون برخورد خواهیم کرد.

حیدری با تاکید مجدد در جلوگیری از آموزش مربی برای جنس مخالف، ادامه داد که خلاف جهت آب شنا کردن در واقع همان نقشه و توطئه دشمن است که به نوعی فرهنگ‌ها و باورهای غلط خود را در جامعه القا می‌کند.

وی اظهار کرد: شاید بالاترین گناه کفر باشد، اما بالاتر از آن تهمت و افترا است که به رعایت این مساله در رئوس برنامه‌ها و کارهای فدراسیون تاکید شده و با عوامل نشر تهمت و افترا نیز به شدت برخورد خواهیم کرد.

رییس فدراسیون کونگ‌فو: نباید با ورزش به صورت سلیقه‌ای برخورد شود

وی بیان کرد: مربیان به عنوان الگوی ورزشکاران به خصوص در رده‌های سنی نونهالان، خردسالان، نوجوان و حتی جوانان باید اخلاق‌مداری در حوزه‌های دینی و معنوی را جدی بگیرند.

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی گفت: توجه به این مساله وظیفه و مسوولیت مربیان را در کنار کار مربیگری سنگین‌تر می‌کند، زیرا این بچه‌ها به عنوان دانش‌آموز از مربیان بیشتر از پدر و مادر خود حرف شنوی دارند.

حیدری ادامه داد: این مسایل نشان می‌دهد که مربیگری عشق و علاقه می‌خواهد و اگر این عشق و علاقه در این شرایط اقتصادی نباشد، یک مربی نمی‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: تاثیر مربی تنها بر کار علمی و مباحث نظری یک رشته ورزشی نیست، بلکه باید مربی در مباحث اخلاقی نیز تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کونگ‌فو یک رشته ورزشی ایرانی بر گرفته از سنن، آداب و رسوم گذشته ایران باستان، نه تنها در ایران، بلکه در جهان مخاطب دارد، گفت: نباید اجازه دهیم که ورزش‌هایی وارد شوند که بخواهند فرهنگ و آیین و سنت غربی و اروپایی را به ورزش ایران القا کنند، بلکه ما باید خود القاکننده فرهنگ و آیین خود از طریق چنین رشته‌هایی به دنیا باشیم.

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی همچنین به برگزاری مجمع انتخابات رییس هیات این رشته در استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: مجمع امروز از انتخابات نمونه و شاخصی بود که بدون هیچ تنش و حاشیه‌ای و در کمال آرامش برگزار شد، در صورتی که در برخی استان‌ها مجامع با تنش همراه است.

حیدری یادآور شد: نداشتن تنش به معنای نقد و انتقاد کردن نیست که البته آن هم باید اصولی، منصفانه و با ارائه راهکار و پیشنهاد در جهت پیشبرد اهداف مجموعه فدراسیون و هیات‌های استان‌ها باشد.

وی ضمن تبریک به «حمیدرضا اسکندری» به منظور کسب حداکثر رای اعتماد اعضای مجمع برای سومین دوره متوالی به عنوان رییس هیات این رشته ورزشی در استان گلستان، تصریح کرد: این آرای کسب شده، مسوولیت و وظیفه‌مندی رییس هیات را با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های فدراسیون سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: اگر گلستان می‌خواهد جایگاه فعلی خود را در رتبه‌بندی استان‌ها ارتقا دهد، باید به مساله ارتقا دانش و توان علمی و علمی مربیان، داوران و ورزشکاران خود توجه جدی داشته باشد.

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی اضافه کرد: حضور در لیگ‌های مختلف بانوان و آقایان از استان گلستان و همچنین حداقل حضور یک نماینده از این استان در اردوهای تیم‌های ملی مردان و زنان ایران، از دیگر شاخصه‌های رشد و ارتقا جایگاه هیات استان‌ها در ارزیابی‌های وزارتی است.

حیدری ادامه داد: اختصاص تجهیزات و امکانات از سوی فدراسیون به استان‌ها براساس تفاهم‌نامه امضا شده وزارتخانه است که تخصیص این امکانات در قالب اعتبارات هزینه‌ای محاسبه می‌شود و نمی‌توان بیشتر از میزان مشخص شده، به استان‌ها کمک کرد که برای حل این موضوع، بهتر است استان‌ها خود به دنبال حامی مالی قوی باشند.

وی همچنین قول داد تا در خصوص اعزام تیم‌های مردان و زنان کونگ‌فو و هنرهای رزمی گلستان به عنوان نماینده رسمی ایران در یک دوره مسابقات رسمی بین‌المللی در شورای برون‌مرزی، دفاع و اعلام حمایت کند که البته هزینه‌های اعزام باید توسط بخش خصوصی و حامی مالی و خارج از ردیف اعتبارات هیات استان، تامین شود.

در مجمع انتخاباتی هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی گلستان، حمیدرضا اسکندری برای سومین دوره متوالی، به مدت چهار دیگر به عنوان رییس هیات انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha