۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85140341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ مرکز مشاوره خانواده در دزفول فعال است

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85140341
۱۲ مرکز مشاوره خانواده در دزفول فعال است

دزفول-ایرنا-رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول با بیان اینکه زوج‌های جوان با توجه به پیچیدگی زندگی نیازمند راهنمایی برای مسائل پیش رو هستند، گفت: ۱۲ مرکز مشاوره خانواده در شهرستان دزفول فعال است.

به گزارش ایرنا، سعید ایثاری روز چهارشنبه در جشن مهر و مونس که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشن گفت: ازدواج در اساطیر باستانی ایران زمین از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در دین مبین اسلام نیز ابعاد معنوی ویژه ای داشته است.

۱۲ مرکز مشاوره خانواده در دزفول فعال است

رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول با اشاره به مراحل و نحوه ازدواج در ایران باستان گفت: ازدواج همانقدر که انسان را می‌سازد مانند جوانه‌ای نیاز به نگهداری و رشد دارد تا به درختی تنومند تبدیل شود و با فرزندآوری به ثمر بنشیند.

وی با تاکید بر اینکه نباید همه چیز را به مسائل مادی پیوند زد، افزود: مسائل مالی اهمیت دارد ولی ازدواج موتور محرکه زن و مرد است تا بتوانند در جهت زندگی سالم حرکت کنند.
ایثاری اظهارکرد انسان با ازدواج علاوه بر رفع نیازها به تکامل روحی و درجه بهینه انسان بودن می‌رسد و می‌تواند دیدگاهش را به زندگی عوض کند.
وی با بیان اینکه ازدواج و فرزندآوری موجب خلقت انسان می‌شود، افزود: سازمان بهزیستی متولی بهتر زیستن مردم است از این رو به منظور رفع مشکلات خانواده، ۱۲ مرکز مشاوره در این شهرستان فعال شده است.

رئیس اداره بهزیستی دزفول به اقدامات حمایتی بهزیستی اشاره کرد و گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیارد ریال جهیزیه به کمک خیران دزفول تهیه و به زوج‌های جوان اهدا شد به طوری که ۸۰ درصد زوج‌های تحت پوشش از جهیزیه رایگان بهره مند شدند مابقی نیز امسال دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمام خانواده‌های دارای فرزند دوقلو به بالا تحت پوشش بهزیستی دزفول قرار می‌گیرند، افزود: افزون بر ۲۷۴ خانواده دوقلو، ۱۳ خانواده دارای فرزند سه قلو و یک خانواده دارای فرزند چهار قلو در دزفول تحت پوشش بهزیستی دزفول قرار دارند.

ایثاری با تاکید بر لزوم حمایت از جمعیت جوان اظهارکرد: حمایت از جوانی جمعیت نباید با آسیب رسانی به جامعه همراه باشد؛ مسوولان باید در این خصوص فرهنگ سازی کنند تا جامعه‌ای باطراوت داشته باشیم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه این برنامه به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار شده است، گفت: امیدواریم زوج‌های جوان از زندگی این ۲ عزیز سرمشق گرفته و ازدواج آسان سرلوحه زندگی آنها باشد.
محسن تبرک اظهارامیدواری کرد: زوج‌های جوانی که امروز در جشن حضور دارند در سال‌های آتی جشنی به مناسبت فرزندانشان بگیریم و چاله جمعیتی که داریم واردش می‌شویم به همت این زوج‌های جوان پر شود.

وی افزود: امید است به همت جوانان از تهدیدی که جامعه را هدف قرار داده عبور و جامعه جوان و بانشاطی داشته باشیم.

۱۲ مرکز مشاوره خانواده در دزفول فعال است

به گزارش ایرنا جشم مهر و مونس با همت اداره بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی دزفول و موسسه خیریه صدای مهر غزل برگزار و ضمن اجرای سیدمبین رضا زاده خواننده دزفولی و اجرای تئاتر از دانش آموزان برتر مسابقه نقاشی آرزوی داشتن خواهر یا برادر و مقاله نویسی تجلیل شد.

زوج‌های جوان دانشگاه علوم پزشکی دزفول و تحت پوشش بهزیستی که در یکسال اخیر ازدواج کرده‌اند نیز در این جشن تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha