کارخانه: معروف و غفور هم یک‌شبه باتجربه نشدند/ باید بهای تغییر نسل در تیم ملی را بپردازیم

تهران- ایرنا- مشاور فنی تیم ملی والیبال گفت: خیلی زمان بُرد تا معروف، غفور، موسوی، نادی، ترکاشوند، موسوی و محمودی بازیکنان بزرگی شوند و یک‌شبه باتجربه نشدند. 

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در هفته نخست لیگ ملت‌ها، اظهار داشت: به عنوان یک فرد باتجربه کنار تیم ملی بودم. به نظرم در مجموع در هفته نخست بد نبودیم. از کادرفنی تیم ملی و بازیکنان که خالصانه کارشان را انجام دادند تشکر می‌کنم. البته باید در آینده بهتر باید شویم. این دغدغه کادرفنی و بازیکنان است.

وی افزود: قطعاً باید بیشتر تلاش کنیم تا تیم ملی هماهنگ‌تر شود. در هفته نخست شاهد بودیم که تیم ملی به دلیل کمبود بازی های تدارکاتی رفته رفته بهتر می شد. ضمن اینکه لیگ برتر هم باید طولانی‌تر شود و در اردیبهشت به اتمام برسد. اکثر تیم‌های بزرگ دنیا لیگ ملت‌ها را فرصتی می‌دانند که به جوان‌های آینده‌دار میدان بدهند تا در این تورنمنت‌ها باتجربه‌تر شوند. باید صبورتر باشیم و آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم.

مشاور فنی تیم ملی والیبال درباره اینکه نسل فعلی والیبال ایران مدام با نسل گذشته مقایسه می‌شوند، گفت: معروف، غفور، موسوی و نادی و ترکاشوند و محمودی زمان برد تا بازیکنان بزرگی شوند و یک‌شبه باتجربه نشدند. این زمان را باید به بازیکنان فعلی هم بدهیم. ما تغییر نسل دادیم و باید بهایش را بپردازیم. کمی به زمان نیاز داریم و باید حوصله کنیم. راه پس نداریم و باید به جلو حرکت کنیم. البته باید آسیب شناسی شود و کادرفنی این کار را انجام می‌دهد.

کارخانه عنوان کرد: رقبای اصلی ما در حال پیشرفت هستند. البته در تیم ملی نیروی بالقوه وجود دارد. ما کادرفنی باتجربه و کاربلد، فدراسیون توانمند و بازیکنان باکیفیت داریم و فقط باید زمان داشته باشیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را نشان دهیم. تیم ملی والیبال در این مسیر سخت نباید ناامید شود. خوشبختانه تاکنون فدراسیون والیبال خیلی خوب از تیم ملی حمایت کرده است.

وی درباره اینکه والیبال ایران دیگر قدرت اول آسیا نیست، اظهار داشت: چنین اعتقادی ندارم. بازیکنان شایسته دیگری هم داریم که همراه ما نبودند. با حضور عبادی‌پور، میثم صالحی، اصغر مجرد و… می‌توانیم همچنان قدرت اول آسیا باشیم. ما امسال به جوان ها فرصت دادیم؛ اما قول می‌دهم یک دو سال دیگر ژاپن و اسلوونی و حتی لهستان را شکست می‌دهیم.

پیشکسوت والیبال ایران در خصوص فشار افکار عمومی به تیم ملی، اظهار داشت: مردم از والیبال انتظارات بالایی دارند. بخشی از این انتظارات به حق هست؛ اما آنها بدانند که تیم ملی در مسیر درستی است. می‌دانیم این تیم به کجا می‌رود و باید به تیم اعتماد کنیم. از اهالی والیبال هم خواهش می‌کنم نقدهای خودشان را در زمان مناسب بیان کنند. قطعا کادر فنی تیم ملی از نقدهای سازنده و دلسوزانه استقبال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha