۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85140361
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مشارکت ۴۰۰ گروه جهادی خراسان‌شمالی در "طرح شهید عجمیان"

بجنورد-ایرنا- معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ گروه جهادی از دانشگاه فرهنگیان، بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی و گروه های جهادی مردمی استان در طرح "شهید عجمیان" مشارکت دارند.

سید خلیل احمدی موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار با عنوان طرح شهید سید روح الله عجمیان در سه مرحله فصل بهار و تابستان سالجاری و سال تحصیلی از اهداف این گروه های ۶ نفره است.

وی افزود: در مرحله اول این طرح چهار هزار مترمربع از دیوارهای ۱۱ مدرسه روستایی شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، بام و صفی آباد و شیروان با هزینه کرد ۱۵۰ میلیون تومان رنگ آمیزی شد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در مرحله دوم این طرح که اکنون درحال اجرا است ۳۰۰ مدرسه مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان برای به سازی و شاداب سازی هدفگذاری شده است.

احمدی موسوی بیان کرد: این طرح با هدف ترویج روحیه جهادی بین دانش آموزان و تعمیرات جزئی مدارس از قبیل ایزوگام، گچ‌کاری، محوطه‌سازی، رنگ آمیزی و تعمیر میز و صندلی معلم و دانش آموزان است.

وی بیان کرد: همچنین در مرحله دوم این طرح تعمیر۲ هزار صندلی دانش آموزی توسط گروه های جهادی هدفگذاری شده است.

شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم برخوردار داشت و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه های جهادی در مدارس گذاشته است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha