تذکر سخنگو به خبرنگار تلویزیون و ورود دادستان به دولت

تهران-ایرنا- خبرنگاران حوزه دولت امروز چهارشنبه، روز آرامی را پشت‌سر گذاشتند و لحظات نسبتاً خلوتی را در حیاط پاستور سپری کردند اما با این وجود گفت و گوی هفتگی وزرا با خبرنگاران چندان هم بدون حاشیه نبود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، صبح چهارشنبه‌ها برای خبرنگاران حال و هوای خاص خود را دارد و عقربه‌های ساعت در حوالی ۹:۳۰؛ قرار خبرنگاران با وزرا، آن هم از جنس پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های مردم را نشان می‌دهد.

سحرخیزی ۴‌شنبه‌ها، دیگر عادتی مرسوم شده ولی گرمای جان فرسا و هوای شرجی حیاط دولت که هرچه به مردادماه هم نزدیک تر می‌شویم، شدت می‌گیرد، انصافاً تحمل‌ش برای خبرنگاران سخت‌تر شده است.

چه کسی چراغ اول را روشن کرد؟

محمد مخبر امروز در غیاب آیت الله رئیسی مدیریت جلسه دولت را برعهده داشت و اصلاح ساعت کاری کار کنان از نکات قابل اشاره وی در این جلسه بوده است.

معاون اول رئیس جمهور پس از جلسه دولت، چراغ اول حضور در جمع خبرنگاران را روشن کرد و با همان لبخند همیشگی جواب رد به دعوت خبرنگاران نداد ولی شرط ش برای حضور، پاسخگویی به یک سوال بود.

تذکر سخنگو به خبرنگار تلویزیون و ورود دادستان به دولت

به گفته مخبر در تعدادی از کشورها منابع بلوکه شده ایران آزاده شده و در برخی کشورها نیز مقدمات آزادسازی فراهم شده است. مخبر در صحبت‌هایش به برنامه دولت برای کنترل تورم گریزی زد و گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم از همان ابتدا، کنترل تورم بود و در شهریور ۱۴۰۰، با تورم ماهانه ۵۹.۶ درصد مواجه بودیم که دولت توانست آن را کنترل و مدیریت کند و به ۳۹.۹ درصد رساند و پیرو آن کل تورم سال هم به ۴۶ درصد رسید.

خبرِ کذب قطعی آب سیستان و بلوچستان

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست همیشه برای خبرنگاران وقت دارد و حقیقتاً از چهره‌های پای ثابت در جمع خبرنگاران است، امروز هم به میان خبرنگاران آمد و خبر قطعی آب سیستان و بلوچستان در دوهفته یا یک ماه دیگر را تکذیب کرد و گفت: حقابه هیرمند بصورت دیپلماتیک در حال پیگیری است.

پرهیز دولت از کلنگ زنی تا اطلاع ثانوی

محسن منصوری هم که با اصرار خبرنگاران مواجه شد، چند کلامی بیشتر صحبت نکرد و از پیشرفت خوب تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دولت گفت و رفت.

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور، دولت پرهیز دارد که پروژه جدیدی را شروع کند، ولی اگر پروژه بحرانی و نیاز ضروری کشور باشد دولت به شروع پروژه رضایت خواهد داد ولی در تمامی دستگاه‌های اجرایی مصمم هستیم که پروژه جدید شروع نشود و پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود.

دستور رئیس جمهور برای اینترنت

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات هم در حاشیه دولت موضوع تکراری عدم قطع اینترنت در روز کنکور را مجدد مطرح کرد و گفت: رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه اعلام کرد که سلامت آزمون برای ما مهم است و متولیان امر باید تدابیر را برای ارتقای سلامت کنکور به عمل آورند. به دستور و تأکید رئیس جمهور، اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد و ما طبق همان عمل خواهیم کرد.

گشایش‌های خوب…

۲۰ درصد افزایش یارانه دهک‌های پایین هم که مدتی است زیاد از آن صحبت شده باز هم در صحبت‌های روز چهارشنبه صولت مرتضوی تکرار شد و وزیر کار ضمن امیدواری به گشایش‌های اقتصادی، از رونق خوبی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

دلخوری صحرایی از یک پیشداوری

ارتباط گرفتن خبرنگاران و مسئولان تابع شرایطی خاص است و گاهی حتی می‌تواند برای برخی استرس‌زا باشد! نمونه‌ای از این رویداد پس از اظهارنظر «رضامراد صحرایی» درباره «دربی» اتفاق افتاد و با برخی واکنش‌ها مواجه شد.

تذکر سخنگو به خبرنگار تلویزیون و ورود دادستان به دولت

صحرایی امروز ترجیح داد با خبرنگاران درباره مصاحبه‌اش در خصوص بازی استقلال و پرسپولیس صحبت کند و توضیح داد: «معلمان زمانی که وارد کلاس جدید می‌شوند همان روز اول ممکن است نتوانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند؛ من روز اول حضور در دولت بود که با خبرنگاران مواجه شدم و یکی از سوالات این بود که آیا امتحانات روز شنبه که بین‌التعطیلی است را تعطیل می‌کنید یا خیر و من پاسخ دادم که هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌ایم اما چون همزمان خبرنگار تلویزیون از من از شهرآورد سوال کرد و خبرنگاری هم مرتب می‌گفت «آقای صحرایی بیا دربی» اما ذهن من درگیر سوال اول بود و در نتیجه رسانه‌ها لغزش زبانی و پاسخم به سوال اول را به سوال دوم گره زدند.

او حرف‌هایش را اینگونه ادامه داد که «نمی‌شود یک معلم با ۳۰ سال سابقه را با یک لغزش زبانی قضاوت کرد؛ البته این لغزش کم خطر بود اما به نظرم با این موضوع باید طبیعی برخورد می‌شد. من حتماً در شهرآوردها شرکت می‌کنم و در دوره نوجوانی و جوانی هم طرفدار تیم‌هایی بوده‌ام اما اکنون به‌عنوان وزیر باید به کارهای مهم‌تری بپردازم.» و سپس با خبرنگار صداوسیما روبوسی کرد.

قصه پر غصه تغییر ساعات کار ادارات

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور هم به اصلاح ساعت کاری کارکنان پرداخت و با بیان این جمله که مشکلات مردم را مبنی بر بیدار شدن از ساعت ۴ و نیم یا ۵ صبح را درک می‌کنیم گفت: براساس لایحه‌ای که برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه شده، دولت مجاز می‌شود در شرایط بحرانی مانند کمبود برق، ساعات اداری را کاهش دهد. با همکاری وزارت ارتباطات، نظرسنجی در خصوص تغییر ساعت کاری کارکنان دولت انجام می‌شود و نتایج آن پس از بررسی اعلام خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا امکان تغییر ساعت کاری کارکنان دولت پس از نظر سنجی وجود دارد یا نه، گفت: فعلاً دولت برنامه‌ای برای این موضوع ندارد و با توجه به اعلام وزارت نیرو در خصوص مدیریت انرژی باید تصمیم بگیریم که بین برق خانگی یا بخش تولید، کدام یک قطع شود یا اینکه تغییر ساعت کاری کارکنان را داشته باشیم.

تذکر متفاوت سخنگو به یک خبرنگار

یوسف سلامی که با سوال‌ها حاشیه‌ای اش معروف است، در حال دیدن برگه‌هایی که در دست سخنگوی دولت بود، گیر افتاد و بهادری جهرمی به او تذکر داد تا دیگر برگه‌هایش را دید نزند که با این تذکر خبرنگار بلافاصله ترجیح داد با خنده فضا را عوض کند.

علی بهادری جهرمی پس از بیان مصوبات دولت، به دلیل استعفای محسن رضایی اشاره کرد و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات وی در طول این ایام در سمت‌های معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و مسئول دبیرخانه شورای عالی هماهنگی، گفت: فعالیت‌های دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، فراقوه ای است و استقلال و فعالیت گسترده‌تری می‌طلبد و به همین دلیل محسن رضایی از سمت معاونت اقتصادی استعفا کرد و حکم جدیدی برای دبیرخانه با ساختار جدید به وی اعطا شد.

حضور آقای دادستان در پاستور

دادستان کل کشور که امروز حضورش برای خبرنگاران سوال برانگیز شده بود، در ابتدا به نظر می‌رسید بنای صحبت کردن دارد ولی فقط به این جمله اکتفا کرد که برای شرکت در جلسه مولدسازی در دولت حضور یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha