۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85140519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امکانات هواپیما در تور مشهد هوایی

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85140519
امکانات هواپیما در تور مشهد هوایی

مشهد دومین شهر شلوغ ایران است؛ جایی که به دلیل حظور حرم امام رضا (ع) رونق یافته و هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند. فرودگاه هاشمی‌نژاد این شهر نیز پس از فرودگاه مهرآباد رتبه دوم پرترددترین را از آن خود کرده است و به همین مراتب شرکت‌های هواپیمایی پروازهای زیادی را به مقصد مشهد برگزار می‌کنند.

امکانات هواپیما در تور مشهد هوایی

مشهد دومین شهر شلوغ ایران است؛ جایی که به دلیل حظور حرم امام رضا (ع) رونق یافته و هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند. فرودگاه هاشمی‌نژاد این شهر نیز پس از فرودگاه مهرآباد رتبه دوم پرترددترین را از آن خود کرده است و به همین مراتب شرکت‌های هواپیمایی پروازهای زیادی را به مقصد مشهد برگزار می‌کنند. هم اکنون ۱۲ ایرلاین در مسیر تهران به مشهد پرواز دارند که امکانات و خدمات متنوعی را عرضه می‌کنند. اگر قصد سفر با هواپیما و تور مشهد هوایی را دارید در ادامه این مطلب علی بابا با ما همراه شوید تا از امکانات هواپیما و ایرلاین‌های این مسیر برای شما بگوییم.

نوع هواپیما تاثیر به سزایی در کیفیت پرواز شما خواهد داشت. درحال حاضر در کشور ما شرکت‌های هواپیمایی از چند مدل خاص هواپیما مانند MD، بوئینگ، ایرباس و فوکر ۱۰۰ استفاده می‌کنند که درمیان آن‌ها بوئینگ ۷۷۷ بیشترین محبوبیت را دارد. علاوه بر نوع هواپیما فاکتور دیگری که سهولت و راحتی شما را تضمین می‌کند نوع کلاس پرواز است. سه کلاس پروازی اقتصادی، تجاری و درجه یک (فرست کلاس) تعیین کننده خدمات و امکاناتی است که در طی پرواز به سوی مشهد به شما ارائه خواهد شد.

پرواز اقتصادی (اکونومی)

بیشترین صندلی‌های یک هواپیما متعلق به کلاس اکونومی است و کم‌ترین قیمت بلیط هواپیما هم متعلق به همین کلاس پروازی می‌باشد. در پروازهای اقتصادی یا اکونومی امکانات محدودتری به مسافران ارائه خواهد شد؛ با این حال بلیط این سطح پرواز بیشتر فروش می‌رود. در پروازهای اکونومی اینترنت و شارژر ارائه نمی‌شود و فاصله صندلی‌ها از هم کم است.

روزنامه و مجله برای سرگرمی نیز در جلوی صندلی ها قرار دارد و اگر خوش شانس باشید ممکن است یک ال‌سی‌دی نیز در جلوی صندلیتان باشد تا با تماشای فیلم خود را سرگرم کنید. شاید فکر کنید که از همه امکاناتی که قرار است به شما ارائه شود خبر دارید؛ اما اینطور نیست. درصورتی که به چیزی نیاز داشتید از مهمان‌دار درخواست کنید؛ به احتمال زیاد درخواستتان برآورده خواهد شد.

امکانات هواپیما در تور مشهد هوایی

کلاس تجاری (بیزینس کلاس)

در پروازهای کلاس تجاری امکانات بهتری نسبت به سطح اکونومی ارائه خواهد شد. صندلی‌ها به انداز کافی از هم فاصله دارند و از این نظر می‌توانید آسوده خاطر باشید. مانیتور، هدفون برای گذراندن وقت و تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. علاوه بر این‌ها شما این امکان را دارید که برای نهار یا شام خود وعده غدایی گرم میل کنید. البته ایرلاین‌های زیادی در کشور ما پروازهای بیزینس کلاس را ندارند. اگر می‌خواهید که این نوع پرواز را برای سفر به مشهد انتخاب کنید نگران نباشید؛ ماهان‌ایر یکی از معدود ایرلاین هایی است که پروازهای تجاری را نیز به مسافران خود ارائه می‌دهد.

درجه یک (فرست کلاس)

گران‌ترین بلیط‌های هواپیما به پروازهای فرست کلاس اختصاص دارد که البته بی دلیل نیست. در کابین اختصاصی پروازهای فرست کلاس تعداد اندکی صندلی با فاصله‌های زیاد از هم وجود دارد که این امکان را می‌دهد تا مسافران فضای شخصی خود را داشته باشند. صندلی‌های سطح فرست کلاس راحتی هستند و قابلیت تخت شدن را دارند. سیستم صوتی تصویری پیشرفته، سرویس بهداشتی مجزا و منو برای انتخاب غذا از دیگر امکاناتی هستند که در این نوع پرواز ارائه می‌شود. پروازهای فرست کلاس دربین بین افراد ثروتمند و مشهور محبوبیت زیادی دارند.

وعده غذایی رایگان

غذایی که در طی سفر سرو می‌شود باتوجه به نوع شرکت هواپیمایی و کلاس پرواز متفاوت است. اما به طور معمول این وعده غذایی سرد خواهد بود. گوشت مرغ، سالاد، نان، نمک و یک نوشیدنی اجزای پر تکرار غذای هواپیما هستند. اینکه چه وعده‌ای برای میزبانی از شما حاضر شود بستگی به ساعت پرواز شما نیز دارد. برخی ایرلاین‌ها این امکان را به شما می‌دهند که زمان خرید بلیط نوع رژیم خود را مشخص کنید تا غذای مناسب برای پذیرایی از شما حاضر شود.

امکانات هواپیما در تور مشهد هوایی

نکاتی که در سفر هوایی به مشهد بهتر است بدانید

برای خرید بلیط هواپیما بهتر است یک هفته قبل از پرواز اقدام کنید؛ مشهد مقصد پربازدیدی است و گیر آوردن بلیط در برخی از ایام سال دشوار خواهد بود. از طرف دیگری صندلی‌های ارزان هواپیما سریع به فروش می‌رسد و اگر نمی‌خواهید یکی از آن‌ها را از دست دهید باید کمی عجله کنید.

برخی از ایرلاین‌ها نیز خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید. برای مثال اگر فرزند ۷ روزه تا ۲ ساله دارید نیاز نیست برایش بلیط بخرید. ایرلاین ماهان این امکان را برای شما فراهم کرده است تا هنگام تهیه بلیط، صندلی مسافر دارای نوزاد را انتخاب کنید. ایرلاین‌های زاگرس و قشم‌ایر نیز توجه ویژه‌ای به افرادی کم توان‌تر مانند زنان باردار، افراد دارای معلولیت و سالمندان نشان می‌دهند. قبل از اینکه از یک شرکت هواپیمایی بلیط تهیه کنید بهتر است خدمات و قوانین استرداد بلیط آن ایرلاین را مطالعه کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha