۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۳
کد خبر: 85140611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی اربعین فرصتی برای معرفت افزایی است

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: راهپیمایی اربعین فرصتی برای معرفت افزایی و ترویج فرهنگ دینی است که باید از این فرصت بهره لازم برده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در آئین تجلیل از ۱۴۳ موکب‌دار اربعین حسین (ع) استان بوشهر اظهار کرد: بخشی از جهاد تبیین در همین شعارها و هدف گذاری‌ها خود را نشان می‌دهد که باید از این فرصت مهم بهره بیشتری در این مسیر برداشته شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه‌ساز حرکت اربعین است افزود: حرکت عظیم اربعین مقدمه ظهور حضرت ولیعصر (عج) است، هر موکب نه تنها یک سنگر بلکه بعنوان یک خط دفاعی و قرارگاه دفاع فرهنگی به شمار می‌رود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: درجنگ ترکیبی که امروز دشمن به راه انداخته مواکب بعنوان قرارگاه‌های دفاع فرهنگی از اسلام و انقلاب اسلامی شناخته می‌شوند.

راهپیمایی اربعین فرصتی برای معرفت افزایی است

وی تاکید کرد: موکب‌داران در ایمان افزایی و امید آفرینی به نظام جمهوری اسلامی نقش مهمی برعهده دارند.

محمدی‌زاده با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان امسال گفت: دشمن امروز تمام سعی خود را در این جنگ ترکیبی برای مشارکت نکردن مردم متمرکز کرده است و شما موکب‌داران بعنوان قرارگاه‌های فرهنگی باید با استفاده از این حرکت الهی بسترساز مشارکت و حضور مردم در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی حرم است و امروز باید از این حرم در مقابل توطئه دشمن دفاع کرد.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام یکصد هزار نفر زائر اربعین حسینی افزود: همه با هم همراه و همدل برای اعزام به موقع زائران و خودروها برای پشتیبانی از این سفر مهم و تاریخی فراهم است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه موکب‌داران فرصتی مهم در اختیار دولت به شمار می‌روند گفت: موکب‌داران تنها مسئول موکب در ایام اربعین نیستند بلکه مجری هر حرکت جهاد گرانه در استان و سایر استان‌های کشور به شمار می‌روند.

عبدالرضا مطاف افزود: موکب‌دارن بعنوان فرصتی ارزشمند برای دولت هستند که بتوانند در حرکت‌های خودجوش و مردمی در کنار دولت ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: حضور موکب‌داران در زلزله کرمانشاه، سیل خرم‌آباد، خوزستان، رسیدگی به روستاهای محروم بشاگرد هرمزگان و زلزله هرمزگان نقش ویژه‌ای ایفا کردند و در این شرایط نیز هرجا نیاز باشد موکب‌داران حسینی با تمام توان آمادگی خدمت رسانی دارند.

مطاف گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و با هدف خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی امسال ۱۲۰ موکب راه‌اندازی می‌شود.

راهپیمایی اربعین فرصتی برای معرفت افزایی است

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر ادامه داد: از این شمار ۴۴ موکب در مسیرهای داخلی از عسلویه تا شمال استان شهرستان دیلم، ۹ موکب در مرز شلمچه، هفت موکب در نجف، ۲۱ موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۳۹ موکب نیز در شهر کربلا آماده خدمت رسانی به زائران حسینی است.

وی یادآورشد: شمار موکب‌هایی که امسال در استان بوشهر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مطاف امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش شمار زائران اربعین قرار است ۶۰۰ هزار پرس غذا از سوی موکب‌ها پخته و همچنین زمینه اسکان ۶۵ تا ۷۰ هزار نفر نیز فراهم شود.

مطاف تاکید کرد: بسترسازی برای حضور در مراسم اربعین حسینی امری مهم و ضروری است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۹۵ موکب در درون استان، مرز شلمچه، شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلا توانستند با پخت ۴۷۱ هزار دست غذا و ۵۸ هزار و ۲۰۰ نفر اسکان از زائران اربعین پذیرایی کنند.

مطاف از همه کسانی که قصد سفر به مراسم اربعین و زیارت عتبات عالیات در عراق را دارند درخواست کرد اقدامات اداری برای دریافت گذرنامه را انجام دهند تا در روزهای پایانی دچار مشکل نشوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ایجاد کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در فراهم شدن تسهیلات و تحقق مطالبات مورد نظر باید مورد توجه قرار گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش زائران اربعین حسینی در سال جاری افزود: فراهم شدن زیرساخت‌های خدمات‌رسانی و برقراری امنیت پایدار و توجه به موارد بهداشتی در اولویت باید باشد.

در این آئین از موکب‌داران استان بوشهر تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha