استاندار کرمان: کشت و صنعت جنوب نباید برای اجاره‌کاری ورود کند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: الگوهای کشت را باید برای مردم ارائه دهیم و زمینه ایجاد انگیزه و تشویق آنها را ایجاد کنیم، شرکت کشت و صنعت جنوب نباید برای اجاره‌کاری ورود کند، بلکه ظرفیت ملی است که باید الگوهای موفق و طرح‌های نوین را ارائه دهد و به سمت نیازهای واقعی جامعه برویم که ارزآوری دارد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در جمع مدیران و معاونان یازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان و سایر ادارات تابعه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه الگوهای کشت نباید رها شوند، افزود: ظرفیت فنی و تخصصی خوبی در ادارات کل جهاد کشاورزی شمال و جنوب وجود دارد که این ظرفیت باید به امنیت غذایی کشور و اصلاح الگوی کشت کمک کند و تا جای ممکن بهره‌وری‌ها را افزایش دهیم.

استاندار کرمان: کشت و صنعت جنوب نباید برای اجاره‌کاری ورود کند

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه الگوهای کشت نباید رها شوند، گفت: تولیدات کشاورزی استان کرمان در سال جاری به ویژه گندم به لحاظ کمی و کیفی از وضعیت بهتری برخوردار است.
وی بیان داشت: ۲ سال گذشته سرمازدگی ضربه سنگینی را به معیشت کشاورزان وارد کرد و ان‌شاالله امسال شاهد محصول بهتری از پسته در استان و جبران خسارت سال‌های قبل خواهیم بود.

استاندار کرمان، اقلیم، منابع مالی و سیاست‌های مرکزی را از جمله عوامل مؤثر به حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: کاهش بارندگی، تغییرات آب و هوایی، سرمازدگی و خشکسالی در سال‌های گذشته تأثیر زیادی بر محصولات کشاورزی داشته است.

فداکار با بیان اینکه تولیدکنندگان بخش کشاورزی با چالش‌های زیادی مواجه هستند، تصریح کرد: بخشی از چالش‌ها با همراهی و حمایت بانک کشاورزی کمک شده است، اما بعضی موارد مانند تبصره ۱۸ در اختیار استان نیست البته برای بودجه ۱۴۰۲ استانی، منابع متنوع‌تری دیده شده و نویدبخش خوبی است.

استاندار کرمان اظهار داشت: برای افزایش تولید مرغ در استان، دو منطقه سیرجان و جنوب کرمان کار باید دنبال شود که در حال برنامه‌ریزی و اجرایی است.

وی در خصوص خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی در فصل گرم سال و مشکلاتی که برای کشاورزان به وجود می‌آور نیز گفت: تمام تلاشمان بر این است که خاموشی موتورپمپ‌ها به حداقل برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این نشست عنوان کرد: ۳۸.۵ درصد اشتغال، ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۸۵ درصد صادرات استان کرمان در بخش کشاورزی است.

داود بیگلری قطعی برق موتورپمپ‌های کشاورزی را موجب نگرانی و ضربه به کشاورزان استان دانست و گفت: امسال محصول پسته استان مطلوب بوده اما نگرانی از خاموشی موتورپمپ‌ها برای به ثمر نشستن آنها وجود دارد.

وی مبارزه با آفات کشاورزی و زیستی ذیل پدافند غیرعامل استان را اقدام مؤثر در استان دانست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز با بیان اینکه پایلوت (نمونه) مستندسازی اراضی کشاورزی هستیم، از افزایش دو برابری تولید محصول گندم امسال در این خطه خبر داد.

احمد احمدپور کمک و تسهیل برای راه‌اندازی کشتارگاه طیور در جنوب کرمان را عامل مؤثری در افزایش مرغداری این منطقه دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha